نیوز سیتی!
26 آذر 1401 - 15:24

علوی: مشکل فوتبال ما این نیست که چه کسی سرمربی تیم ملی باشد

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان تأکید کرد، مشکلات فوتبال ایران فقط در انتخاب سرمربی تیم ملی خلاصه نمی‌شود.

سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به بحث‌های چند هفته اخیر مبنی بر ماندن یا جدایی کارلوس کی‌روش از تیم ملی گفت: در فوتبال ایران مشکلاتی وجود دارد که خیلی مهمتر از انتخاب سرمربی تیم ملی است و ما باید ابتدا آنها را برطرف کنیم. مشکل اصلی فوتبال ایران انتخاب سرمربی تیم ملی نیست و نمی‌دانم چرا بعد از ناکامی در جام جهانی 2022 تمام صحبت‌ها فقط در مورد سرمربی تیم ملی بوده است.

 

وی در ادامه افزود: ما باید به این توجه کنیم که ژاپن چند دهه قبل یک چشم‌انداز طولانی مدت را برای فوتبال خودش در نظر گرفت و بعد از ساختن کارتون فوتبالیست‌ها در نهایت به این نقطه از فوتبال رسید که مقابل تیم‌های بزرگ دنیا بایستد. مشکل اصلی فوتبال ما نداشتن ساختار مناسب، امکانات و البته عدم برنامه‌ریزی صحیح است. از طرفی به فوتبال پایه هم توجه نمی‌کنیم و مسئله مهم دیگر این است که نمی‌توانیم راهکارهایی را در نظر بگیریم که لیگ‌مان پیشرفت کند.

سرپرست تیم فوتبال فولاد خوزستان همچنین تصریح کرد: ما باید دنبال بالا بردن کیفیت لیگ ایران باشیم و حتی روی لیگ دسته اول و لیگ دسته دوم هم تمرکز کنیم و به این موضوع بپردازیم که چرا مسابقات لیگ یک یا لیگ‌های پایین‌تر با برخی مشکلات از جمله فساد مواجه است. وقتی لیگ باکیفیتی داشته باشیم قطعاً این موضوع باعث رشد تیم ملی هم می‌شود.

 

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان همچنین خاطر نشان کرد: مهمترین موضوع این است که بتوانیم مشکلات ساختاری را برطرف کرده و برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشیم. این از هر چیزی مهمتر است. اینکه «سرمربی تیم ملی چه کسی خواهد شد؟» نمی‌تواند درد اصلی فوتبال ما باشد. ما اگر می‌خواهیم موفق باشیم باید مشکلات اساسی را برطرف کنیم و از طرفی به استعدادها و جوان‌هایی که در فوتبال ما هستند، اهمیت بدهیم. تیم ملی هم به‌طور حتم از لحاظ بازیکن نیاز به تغییر نسل دارد و باید به بازیکنان جوان میدان بدهیم.

علوی در خاتمه تصریح کرد: اگر هم قرار است مربی جدید انتخاب کنیم قطعاً می‌توانیم به مربیان ایرانی بها بدهیم، چون آنها هم می‌توانند شایستگی‌های خودشان را نشان دهند. از طرفی فدراسیون باید این بستر را هم فراهم کند تا مربیان ایرانی بتوانند حتی اگر با هزینه‌های خودشان هم که شده در کلاس‌های مربیگری شرکت کنند و علم روز فوتبال را یاد بگیرند. فوتبال ما مربیان خوبی مثل نکونام، گل‌محمدی و ... را دارد که می‌توان از آنها به بهترین شکل استفاده کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 915850

مهمترین اخبار ایران و جهان: