نیوز سیتی!
12 آذر 1401 - 23:33

دانشگاه کانون بیداری و آگاهی است/۱۶ آذر نماد ظلم ستیزی

ساری- معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با بیان این که دانشگاه کانون بیداری و آگاهی است، گفت: مشکلات کشور با نگاه ملی و با تکیه بر ظرفیتهای قانون اساسی حل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی شنبه شب در جمع یکصد نفر از رؤسای دانشگاه‌های مازندران افزود: قانون اساسی کشورمان میثاق ملی و نسخه حکمرانی کارآمد است.

وی با اشاره به ۱۶ آذر روز دانشجو، استکبار ستیزی، ظلم ستیزی، عدالت خواهی، دینمداری و ولایتمداری را از ویزگی های بارز جنبش دانشجویی کشورمان برشمرد و افزود: دشمن در صدد است تا با تغییر جریان فکری دانشجویان این روز را به روز تقابل با آرمان‌های انقلاب تبدیل کند و همدستی با امپریالیسم جهانی در اجرای این نقشه شوم اقدام جنایتکارانه است‌.

وی با هشدار در مورد تلاش مذبوحانه جریان روشنفکری برای ایجاد تقابل بین علم و بن مایه دین افزود: با هدایت عالمانه رهبر فرزانه انقلاب انحصار علمی دشمن در عرصه‌های گوناگون به دست متخصصان و دانش پژوهان ایرانی شکسته شد.

سلگی با اشاره به تلاش اقلیت سرسپرده بن سلمان برای اختلال در روند پیشبرد اهداف دانشگاه‌ها و کانون علم اندوزی کشورمان افزود: معاندان با بستر قراردادن دانشگاه‌ها برای تداوم اغتشاشات در صدد اجرای نقشه نیابتی شبکه سعودی ولندنی هستند و تسامح در قبال رفتار ضد امنیتی آنان پذیرفتنی نیست.

وی با ارائه تحلیل جامع از حوادث دوماهه اخیر کشور افزود: دشمنان در این مدت با بکارگیری ابزارهای نوین تهاجمی تمامی جنایات ۴۰ سال اخیر اعم از تحریم‌ها، ناامنی، ترور و فشارهای روانی و رسانه‌ای را علیه کشورمان به کار گرفتند.

این مسئول سیاسی با تجلیل از شهدای دانشجوی کشور که در راه عزت و پیشرفت کشور و مقابله با استکبار و استعمار فدا شدند افزود: دشمنان و عوامل اجاره‌ای آنها می‌کوشند تا با ایجاد تقابل فکری در دانشگاه‌ها دانشجویان را به ابزار فشار علیه کشور تبدیل کنند.

سلگی، دانشگاه و دانشجو را کانون بیداری و آگاهی دانست و افزود: دانشگاهیان با اراده کشور با قرار گرفتن در مسیر دانش اندوزی و بصیرت افزایی، استکبار را در راه تغییر مسیر دانشگاه‌ها نا امید سازند.

وی با تشریح بخشی از کارنامه سیاه رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی علیه ملت انقلابی ایران افزود: رژیم صهیونیستی و آمریکا با فهرستی بلند از عداوت و کینه توزی، دشمن شماره یک ملت خداجوی ایران به شمار می‌رون و ایران با موقعیت پرجاذبه و ذخایر انرژی سرشار همواره مورد طمع رژیم صهیونیستی و آمریکا است.

این مسئول با اشاره به اعتراضات مردمی در آمریکا، انگلیس و فرانسه و سرکوب وحشیانه آنها از سوی پلیس این کشورها اظهار کرد: سردمداران ریاکار کشورهای غربی با بکارگیری سیاست دوگانه برخورد نرم و هوشمندانه پلیس مقتدر کشورمان با معترضان را برنمی‌تابند.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر بصیرت و هوشمندی سیاسی مردم کشورمان در دفع توطئه‌های شیطانی استکبار افزود: مردم هوشیار ایران با آبدیدگی در برابر دسائس روزافزون استکبار اجازه سوریه سازی کشورمان را به دشمنان نمی‌دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 895794

مهمترین اخبار ایران و جهان: