نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 15:31

توسعه در سواحل مکران اشتغال پایدار را فراهم می‌کند

اصفهان- فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: نیروی دریایی علاوه بر ماموریت‌های نظامی ماموریت توسعه در سواحل مکران را بر عهده دارد که اشتغال پایدار فراهم می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، امیردریادار دوم علیرضا محمدی در سخنرانی قبل از خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان به مناسبت روز نیروی دریایی راهبردی ارتش، اظهار داشت: نیروی دریایی دو دوره راهبردی جنگ تحمیلی و دوران سازندگی را پشت سر گذاشته و اکنون در دوران شکوفایی و اقتدار به سر می‌برد.

وی افزود: نیروی دریایی در ابتدای جنگ تحمیلی تجهیزات محور بود که با سه اصل جلوگیری از غافلگیری، برنامه‌ریزی و استفاده تکنیکی و ایمان جوانان دریادل توانست مقابل دشمن ایستادگی کند و به کمک نیروهای رزمی و تشکیل قرارگاه رزمی استقرار پیدا کرد.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به افتخارات گفت: نیروی دریایی قطع ارتباط صادرات نفتی از سکوهای نفتی را به ثمر رساند و برقراری خطوط مواصلاتی دریایی با اسکورت بیش از ۱۰ هزار کشتی تا انتهای جنگ انجام شد به صورتی که حتی یک روز ارتباط تجاری و اقتصادی برای کشور قطع نشد.

وی دوران انتهای جنگ را زمان سازندگی نیروی دریایی دانست و افزود: با کمک نیروی جوان و نخبه سعی شد تا در زمینه تجهیزات به خودکفایی برسیم و برای بهینه‌سازی تجهیزات برنامه‌ریزی‌ها آغاز شد.

محمدی با اشاره به عنوان نیروی دریایی راهبردی که توسط فرمانده معظم کل قوا ابلاغ شد، گفت: به کمک صنعت و دانشگاه‌ها و نیروهای مسلح به دستاوردهای بیشتری دست پیدا کردیم و همچنین اسکورت بیش از پنج هزار کشتی تجاری مأموریت ویژه‌ای بود که توانستیم خطوط مواصلاتی و تأمین امنیت دریایی را برقرار کنیم.

وی خاطر نشان کرد: در سال جاری بزرگترین دریانوردی را در اقیانوس اطلس و آرام مستقر کردیم و اکنون سه ناو ایرانی در عرصه دریا حضور دارند و حضور مستمر در دریای سرخ جزو افتخارات است که نه تنها برای کشور برای کشورهای دیگری که درخواست کمک کنند، آمادگی وجود دارد.

فرمانده آماد و پشتیبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بیان داشت: افتخار امروزه این است که تجهیزات و دانش و فناوری لازم در داخل کشور به دست نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان تهیه می‌شود و علاوه بر مأموریت‌های نظامی مأموریت توسعه در سواحل مکران را بر عهده دارد و اگر دولت و شرکت‌های خصوصی پای کار بیایند می‌توان اشتغال پایدار و توسعه ایجاد کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893094

مهمترین اخبار ایران و جهان: