نیوز سیتی!
09 آذر 1401 - 21:59

چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم در حال برگزاری است

گرگان- مدیرعامل موسسه مهد قرآن کریم کشور گفت: چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر به میزبانی گلستان در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمود چاووشی عصر چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: چهاردهمین دوره آزمون سراسری حفظ قرآن کریم همراه با ترجمه، تدبر و تفسیر به میزبانی گلستان در حال برگزاری است.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن کریم افزود: این آزمون طی سه روز برگزار شده و افرادی که حد نصاب قبولی را کسب کرده و حائز امتیاز شوند گواهینامه اعطا خواهد شد.

وی عنوان کرد: این دوره از امروز آغاز شده و اختتامیه آن صبح جمعه در تالار فخرالدیاسعد گرگانی برگزار خواهد شد.

چاووشی بیان کرد: سه تیم داوری متشکل از داوران داخلی و بین المللی در این دوره حضور دارد؛ اساتیدی همچون پرهیزکار، سیف سیدیان، حشمتی و هشت داور هم در بخش خواهران این دوره را ارزیابی می‌کنند.

به گفته مدیرعامل موسسه مهد قرآن کریم ۱۳۰ حافظ در مرحله استانی شرکت داشتند که ۷۸ نفر به مرحله کشوری راه یافته و از این تعداد هفت نفر آنها آقا و بقیه خانم هستند.

وی گفت: در ۲۰ استان کشور ۱۴۳ شعبه داریم و در حال حاضر چهار هزار حافظ کل در مهدهای قرآن هستند و ده ها نفر هم حافظ یک الی ۲۹ جز هستند.

چاووشی ادامه داد: از ۷۸ نفر راه یافته به مرحله کشوری، چهار نفر دهه ۹۰، ۲۰ نفر دهه ۸۰، هشت نفر دهه ۷۰، ۲۵ نفر دهه ۶۰ و ۱۶ نفر دهه ۵۰ و پنج نفر دهه ۴۰ هستند و از کودک هشت ساله تا ۶۰ ساله در این مسابقات حضور دارند.

مدیرعامل موسسه مهد قرآن کریم اضافه کرد: یکی از حفاظ هشت ساله به نام عطیه عزیزی از بیرجند بوده که نخبه قرآنی است و لیسانس علوم قرآنی را دریافت کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 890706

مهمترین اخبار ایران و جهان: