نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 09:12

۱۴۰ کیلوگرم قارچ ترافل در آزادشهر کشف و ضبط شد

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر گفت: روز گذشته مقدار ۱۴۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق در تیل آباد کشف و ضبط شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان آزادشهر، بهزاد نجفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روز گذشته نیروهای یگان حفاظتی منابع طبیعی و نیروی انتظامی شهرستان آزادشهر به یک خودرو ۲۰۶ در ایست بازرسی تیل آباد مشکوک شده که پس از بازرسی های به عمل آمده بیش از ۱۴۰ کیلوگرم قارچ ترافل قاچاق از این خودرو کشف و ضبط می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه این محصول قاچاق بوده برای راننده خودرو پرونده تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

سرپرست اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آزادشهر با اشاره به طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت در کشور خاطرنشان کرد: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت یک اقدام ارزشمند بوده و طلاب و روحانیون در ترویج و مشارکت این طرح نقش بسزایی دارند.

وی بیان کرد: آتش زدن بقایا و کاه حاصل از محصولات کشاورزی بسیار خطرناک بوده و سبب گسترش آتش به مناطق جنگلی و اراضی کشاورزی مجاور می شود و از همه کشاورزان تقاضا داریم با توجه به گرمای شدید در این روزها از آتش زدن هرگونه بقایای محصولات کشاورزی خودداری کنند.

نجفی گفت: با آغاز فصل گرما و تعطیلات اکثر مردم در منابع طبیعی و جنگل ها برای استراحت و گذراندن اوقات فراغت حضور پیدا می کنند که تقاضا داریم در مرحله نخست از برپا کردن اتش در این عرصه ها جلوگیری کرده و در صورت نیاز به برپایی آتش، قبل از ترک محل حتما از خاموش شدن کامل آن اطمینان حاصل کنند.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

منبع: فارس
شناسه خبر: 1248594

مهمترین اخبار ایران و جهان: