نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 16:06

دعوت گزینشی رسانه ها در شورای فرهنگ عمومی کردستان

سنندج- یکصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی کردستان نیز همچون جلسات ۲ سال اخیر آن با دعوت گزینشی رسانه ها و محدودیت برای خبرنگاران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، یکصد و شانزدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان با موضوع بررسی راهکارهای فرهنگی تقویت و ترویج حجاب و عفاف صبح امروز برگزار شد اما باز هم شاهد دعوت دو رسانه و حذف سایر رسانه‌ها از سوی دبیرخانه این شورا بودیم.

متأسفانه طی ۲ سال اخیر با وجود انتقادات متعدد فعالان رسانه‌ای استان در خصوص حذف رسانه‌ها از حضور در مهمترین شورای فرهنگی استان، هیچ پاسخی از سوی متولیان امر داده نشده و امروز نیز دوباره بر همین اقدام اشتباه تأکید شد.

جالب اینکه اکثریت مباحث مطرح شده در خصوص ترویج حجاب و عفاف در این جلسه با محوریت رسانه‌ها و نقش آفرینی آنها مورد تأکید قرار گرفت که این مهم نیز در خصوص شورایی که در عمل عکس صحبت‌های مطرح شده اش با رسانه‌ها برخورد می‌کند، جای بسی تأمل است.

طی ۲ دهه اخیر که جلسات شورای فرهنگ عمومی در استان کردستان به دبیری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده است همواره رسانه‌های استان یکی از ارکان بازتاب مصوبات و مباحث مطرح شده در این شورا بوده و نقشی مهم در عملی کردن مصوبات و همراه کردن مردم با آن داشته اند اما گویا متولیان کنونی به نتیجه‌ای فراتر دست یافته و دو رسانه گزینشی را دعوت می‌کنند که حتی یکی از این رسانه‌ها توانایی شمردن تعداد جلسات برگزار شده را نیز نداشته و ۶ جلسه از آمارهای دبیرخانه عقب تر است.

دفتر خبرگزاری مهر در استان کردستان طی ۲ سال اخیر بارها با مسئولان دبیرخانه این شورا تماس حاصل کرده و آمادگی خود را برای پوشش رسانه‌ای مصوبات و جلسات مهمترین شورای عرصه فرهنگ استان اعلام کرده اما متأسفانه تنها جوابی که دریافت نموده ایم این بوده که فقط می‌خواهیم همین ۲ رسانه حضور داشته باشند و سایر رسانه‌ها محرم نیستند.

بدون شک انتشار این مطلب فارغ از هرگونه حب و بغض سیاسی بوده و تنها در راستای دغدغه‌های رسانه‌ای و فرهنگی و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در حوزه جهاد تبیین می‌باشد اما گویا تصمیم گیران در استان کردستان نگاهی فراتر از این مهم دارند و بر دعوت گزینشی خود در شوراهای مختلف تأکید دارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1244606

مهمترین اخبار ایران و جهان: