نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 11:14

استقلال دست‌بردار داوری نیست/کنایه به پرسپولیس و فشار به فدراسیون

باشگاه استقلال با انتشار یک بیانیه و فیلم جدید بار دیگر ادعای از دست رفتن ۱۰ امتیاز بابت اشتباهات داوری را مطرح کرد؛ آنهم در شرایطی که چهار روز دیگر فینال جام حذفی با پرسپولیس در راه است.

به گزارش خبرنگار مهر، آخرین مسابقه این فصل از فوتبال ایران روز چهارشنبه این هفته با دیدار فینال جام حذفی بین استقلال و پرسپولیس برگزار می‌شود.

بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و عنوان سومی استقلال در این رقابتها، آبی پوشان با هدایت «ریکاردو ساپینتو» پرتغالی امیدوارند با پیروزی در دربی ۱۰۱ عنوان قهرمانی جام حذفی را به دست بیاورند.

استقلال یکی از باشگاه‌هایی بود که در طول فصل مدام به اشتباهات داوری علیه این تیم معترض بود و این اعتراضات در پایان دربی ۱۰۰ (بازی برگشت با پرسپولیس در لیگ برتر) به اوج رسید.

باوجود پایان فصل و در آستانه صد و یکمین تقابل با پرسپولیس، استقلال امروز شنبه با انتشار یک بیانیه و فیلم جدید تاکید کرد که این تیم «حداقل ۱۰ امتیاز» را بابت اشتباهات داوری از دست داده است.

در بیانیه استقلال که ظاهراً کنایه‌ای به پرسپولیس هم زده شده، آمده است: «ما با سند و مدرک صحبت می‌کنیم و مثل برخی به امدادها و کمک‌های غیبی وابسته نیستیم. اگر عدالت را فریاد می‌زنیم و اگر از اشتباهات داوری صدایمان بلند شده و معترضیم، به خاطر امتیازات بسیاری است که بابت همین اشتباهات از ما گرفته شده است. در فیلم بالا، به خوبی اثبات می‌شود که استقلال بیشتر از همه تیم‌های لیگ برتر از اشتباهات داوری ضربه خورده و حداقل ۱۰ امتیاز را از این بابت از دست داده‌ایم.»

به نظر می‌رسد استقلال قبل از بازی با پرسپولیس از حداکثر توان خود برای تحت تاثیر قرار دادن فدراسیون فوتبال استفاده می‌کند. بحث استفاده از داور خارجی در دربی حذفی برای اولین بار از سوی استقلالی‌ها مطرح شد و تعدادی از بازیکنان و اعضای این تیم درخواست برای عدم قضاوت داور ایرانی را مطرح کردند.

با این حال خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران روز گذشته اعلام که "داور دربی قطعاً ایرانی خواهد بود؛ هرچند که کار راحت و بی دردسر برای فدراسیون این است که داور خارجی انتخاب کند".

محمد محمدی معاون باشگاه پرسپولیس هم در واکنش به درخواست استقلالی‌ها برای استفاده از داور خارجی در دربی گفت که "برای این باشگاه فرقی ندارد داور چه کسی باشد و بازیکنان این تیم باید روی بازی خودشان متمرکز بشوند. "

منبع: مهر
شناسه خبر: 1240994

مهمترین اخبار ایران و جهان: