نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 17:50

راهکار فرونشست زمین تامین آب‌های زیرزمینی است

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: بی‌شک یکی از مشکلات شهر و استان اصفهان، فرونشست زمین است که راهکار حل‌وفصل آن چاره‌ای جز تأمین آب برای سفره‌های آب زیر زمینی نیست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد نماینده ولی فقیه در استان اصفهان در دیدار با احمد وحیدی، وزیر کشور که طی دو روز جهت بازدید از مناطق مختلف استان به اصفهان سفر کرده بود، اظهار کرد: بی‌شک یکی از مشکلات شهر و استان اصفهان، فرونشست زمین است که راهکار حل‌وفصل آن چاره‌ای جز تأمین آب برای سفره‌های آب زیر زمینی نیست.

وی با اشاره به طرح احیای دریاچه ارومیه که بحق کاری شایسته‌ای بود، گفت: باید دولت فکر عاجلی برای بحث زاینده‌رود اصفهان کند.

طباطبائی‌نژاد تصریح کرد: امروز بحث تأمین آب شرب مردم اصفهان و جاری شدن زاینده‌رود به‌عنوان یک دغدغه اصلی مردم شهر و استان اصفهان است که اگر کاری از سوی دولت و دولتمردان در این زمینه انجام شده است، باید اطلاع‌رسانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با اشاره به اینکه آب از انفال محسوب می‌شود، گفت: همواره به همه دولت‌ها متذکر شده‌ام که لازم نیست کاری برای اصفهان جز رفع مشکل آب کنید، چراکه در صورت حل مسئله آب استان و شهر اصفهان، مشکلات ناخودآگاه حل‌وفصل می‌شود.

وی تصریح کرد: ما اعتقاد نداریم که آب را نباید به دیگران داد، بلکه معتقد هستیم که باید این امر حیاتی با عدالت توزیع شود و به‌نحوی حوضه‌های آبریز را مدیریت کرد، که چالش بین استانی ایجاد نشود.

طباطبائی‌نژاد گفت: دولت باید با قوت در این راستا و بدون هراس از حرف و حدیث‌ها، صلاح مردم کشور را در نظر بگیرد.

اهتمام دولت بر بررسی مشکلات زیست محیطی و فرونشست

همچنین در ابتدای این دیدار احمد وحیدی، وزیر کشور به تبیین سیاست‌ها و اقدامات وزارت کشور در عرصه‌های مختلف کشوری پرداخت و اظهار کرد: بررسی‌های میدانی و مطالعات دقیقی روی اغتشاشات اخیر و اغتشاشگران شده است که قابل تأمل بوده است.

وی با اشاره به دغدغه‌مندی دولت برای رفع مشکلات زیست‌محیطی کشور همچون تالاب‌گاوخونی و مبحث تأمین آب شرب برای استان‌های مختلف، تصریح کرد: طی دو روز از اقصی نقاط شهر و استان اصفهان بازدید خواهد شد و مشکلات فرونشست زمین و معضلات ناشی از خشکسالی اخیر در شرق اصفهان بررسی می‌شود.

پایان پیام/63138/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1223394

مهمترین اخبار ایران و جهان: