نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 00:29

امام خمینی(ره) حقیقت قلوب عاشقان است

کرمانشاه- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: امام راحل حقیقت همیشه زنده قلوب عاشقان است.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه یکشنبه آیت الله مصطفی علما در مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و سالروز قیام پانزده خرداد که در مسجد چهارمین شهید محراب شهرک الهیه کرمانشاه، اظهار کرد: امام راحل با پشتیبانی اسلام و قرآن توانست انقلابی رقم بزند که دستورات خداوند را زنده کند و همین برای استکبار جهانی و غرب غیر قابل قبول بود.

وی با اشاره به حرکت امام خمینی (ره) در مسیر قرآن و اسلام، افزود: امام راحل از اولین روزهای شکل گیری انقلاب اسلامی فقط اسلام را فریاد کشید و از اسلام ارتزاق معنوی می‌کرد، لذا دشمنی حضرت ایشان با آمریکا و استکبار به واسطه حمایت آنان از حکومت وابسته پهلوی بود.

آیت الله علما ضمن اشاره به سخنرانی تاریخی امام خمینی (ره) در پانزده خرداد سال ۴۲، تصریح کرد: سخنرانی تاریخی امام راحل جرقه انقلاب اسلامی را به وجود آورد، زیرا استنباط ایشان این بود که دنیای کفر با اسلام مخالف بودند؛ لذا باید همه مؤمنین از اسلام دفاع کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کرمانشاه ادامه داد: آنها کلمه اسلام و قرآن را در سوگند مجلس حذف کرده بودند، لذا امام راحل همه علما و مردم را به دفاع از اسلام فراخواند و آن واقعه بزرگ پانزده خرداد شکل گرفت.

وی خاطر نشان کرد: امام راحل حقیقت قلوب همه عاشقان و دلدادگان اسلام است لذا هیچگاه از اذهان و اندیشه‌ها فراموش نمی‌شود، زیرا امام راحل ذوب در اسلام بود و به جز احیای اسلام و فرامین اسلام چیزی را نمی‌خواست.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1262350

مهمترین اخبار ایران و جهان: