نیوز سیتی!
13 خرداد 1402 - 13:39

اسرائیل با نقص جدی کادر پزشکی و بیمارستانی روبروست

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در گزارشی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی در اثر عدم توانایی دستگاه حاکمیتی خود با نقص جدی در کادر پزشکی و بیمارستانی دست و پنجه نرم می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه المیادین، گزارش جدید سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) از نقص جدی رژیم صهیونیستی در موضوع کادر پزشکی و بیمارستانی خبر داده است.

در این گزارش آمده است که در غیاب یک راهکار اساسی از سوی کابینه رژیم صهیونیستی در مقابله با پدیده کاهش شمار اعضای کادر پزشکی و بیمارستانی، شرایط بحرانی در این زمینه (در اراضی اشغالی) ادامه دارد.

در این گزارش افزایش رده سنی کارکنان در بخش پزشکی و بیمارستانی و بازنشستگی آنها به عنوان یکی از عوامل این معضل عنوان شده و آمده است: اسرائیل در شرایط کنونی با مشکل آموزش کادر جدید پزشکی روبروست و با بازنشستگی نیروهای قبلی، این معضل تشدید شده است.

سازمان همکاری و توسعه اقتصادی در ادامه به ناکارآمدی سیاست‌های حاکمیتی در مقابله با این پدیده اشاره کرده و عنوان کرده است: میانگین شمار پزشکان برای هر هزار نفر در اسرائیل ۱۰ درصد از میانگین کشورهای پیشرفته کمتر است، همچنین بحران پیری جمعیت میزان تقاضا برای دریافت خدمات پزشکی و بیمارستانی را افزایش داده، امری که مقامات اسرائیلی چاره‌ای برای آن نیاندیشیده‌اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1258706

مهمترین اخبار ایران و جهان: