نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 07:33

گمرکات کرمانشاه در رتبه اول صادرات کالا به عراق قرار دارد

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه، ازجایگاه نخست گمرکات این استان در صادرات زمینی کالا به عراق در 2 ماهه نخست سال‌جاری در بین گمرکات کشور خبر داد.

علی‌اصغر عباس‌زاده، سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طی ۲ ماهه نخست سال‌جاری میزان یک‌میلیارد و ۶۶ میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۱۸ دلار کالای صادراتی به وزن ۲ میلیون و ۸۶۳ هزار و ۶۷۸ تن از مرزهای زمینی جمهوری اسلامی ایران به عراق صادرات صورت پذیرفته که گمرکات استان کرمانشاه با صادرات ۴۵۸ میلیون ۲۹۶ هزار و ۷۴۷دلار به وزن ۱میلیون و ۱۷۰هزار و ۲۹۹ تن، بیشترین مقدار آن را چه از حیث وزن و چه از نظر ارزش به خود اختصاص داده است.

وی افزود: از میزان صادرات زمینی کالا در ۲ ماهه ابتدای سال‌جاری ایران به عراق،گمرکات استان کرمانشاه توانست است‌، سهم ۴۳ درصدی ارزش و سهم ۴۱ درصدی وزنی کالا را در بین گمرکات کشور از آن خود کند.

سرپرست حوزه نظارت گمرکات استان کرمانشاه ادامه داد: در بین گمرکات استان کرمانشاه، گمرک پرویزخان با صادرات ۱۸۳ میلیون و ۶۹۴ هزار و ۲۲۹ دلار کالا به وزن ۴۴۹ هزار و ۱۰۲ تن بیشترین سهم را بخود اختصاص داده است و گمرک خسروی با صادرات ۱۱۵ میلیون و ۷۵۲ هزارو ۴۰۲ دلار کالا به وزن ۳۲۳ هزارو ۵۰۹ تن درجایگاه بعدی قرار دارد.

وی سهم صادرات گمرک سومار به عراق  را ۹۹ میلیون و ۳۹۰ هزار و ۶۹۵ دلار کالا به وزن ۲۲۹ هزار و ۲۹۵ تن عنوان کرد.

عباس‌زاده گفت: سهم صادرات گمرکات شیخ‌صله و شوشمی به کشور عراق به ترتیب ۴۸ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۹۰۲ دلار به وزن ۹۵ هزارو ۹۲۲ تن و ۱۱ میلیون و ۲۴ هزارو ۵۱۹ دلار به وزن ۷۲ هزارو ۴۷۱ تن بوده است.

وی عمده کالاهای صادراتی از طریق حوزه نظارت گمرکات استان را میلگرد و آهن‌آلات،کاشی و سرامیک، میوه و تره‌بار، سنگ‌های ساختمانی، لبنیات، انواع محصولات پلاستیکی و ظروف یک‌بار مصرف و... عنوان کرد.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1251406

مهمترین اخبار ایران و جهان: