نیوز سیتی!
27 دی 1401 - 16:17

ابعاد مخالفت بحرینی‌ها با عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها

با وجود تشدید روابط رژیم آل خلیفه با صهیونیست‌ها ، بسیاری از بحرینی‌ها و مخالفان و روحانیون هرگونه‌ عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را رد می‌کنند و می‌گویند که بحرین یک فلسطین جدید نخواهد بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بعد از گذشت  2 سال از امضای توافق‌نامه عادی سازی‌ روابط بحرین و رژیم صهیونیستی، رژیم آل خلیفه اعیاد صهیونیست‌ها را در منامه جشن می‌گیرد و این درحالی است که بسیاری از مردمان، نخبگان، علما و روشنفکران هرگونه روابطه با صهیونیست‌ها و عادی‌سازی روابط را رد می‌کنند.

 به گزارش العهد، با وجود عادی‌سازی روابط رژیم آل خلیفه با رژیم صهیونیستی از سال 2020 و دیدار صهیونیست‌ها از بحرین و گفت‌وگو با مقامات بحرینی، هر هفته  بسیاری از مردم، روشنفکران، منتقدان و روحانیون بحرینی نه به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را تکرار می‌کنند و می‌گویند: بحرین یک فلسطین جدید نخواهد بود.

 رژیم آل خلیفه با تشدید سرکوب‌گری‌ها و همچنین کنترل تمام صحنه‌های کشور، نتوانست مردم بحرین را تسلیم به  قبول  سازش با صهیونیست‌ها کند. این موضوع نشان می‌دهد که مردم بحرین به خوبی از طرح یهودی سازی کشور خود و این که چگونه این رژیم به شدت در آغوش اسرائیل افتاده و کشور را به دست دشمنان می‌سپارد، آگاه هستند.

مردم بحرین همچنین  از  پروژه‌های نفوذ یهودیان و تلاش برای اختصاص محله‌ها به صهیونیست‌ها، که از منطقه باب البحرین شروع می‌شود، آگاه هستند و می‌دانند که توانمندسازی هرچه بیشتر  صهیونیست‌ها در بحرین منجر به خرید املاک و مستغلات از بحرینی‌ها به روش‌های فریبکارانه و متقلبانه می‌شود.

 اینجاست که علما، نخبگان و حتی نهادهای جامعه مدنی با توجه به گشایش کشور به روی دشمنان ملت و مسلمانان، از جدی بودن وضعیت نفوذ صهیونیست‌ها به کشور هشدار می‌دهند. همانطور که شیخ « عیسی قاسم» رهبر معنوی انقلاب بحرین در همان ابتدا نسبت به پروژه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها و فروش خانه و زمین به یهودیان هشدار داد تا بحرین از یک کشور اسلامی به یک کشور برای یهودیان و تحت تصرف آن‌ها تبدیل نشود.

همچنین جایگاه مرکزی هفتگی که هر جمعه در مسجد امام صادق (علیه السلام)  « الدراز» راه اندازی می‌شود، مؤید اعتقاد راسخ در اذهان بحرینی‌ها به این موضوع  است که عادی سازی روابط با اسرائیل  حرام است و رابطه با صهیونیست‌ها برقرار نمی‌شود.

شیخ « الصددی» و شیخ «محمد الصنقور» روحانیون بحرینی در خطبه‌های نماز جمعه خود بر ضرورت مخالفت با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی تاکید می‌کنند. همانطور که هفته گذشته الصددی تاکید کرد که عادی سازی روابط  با دشمن صهیونیستی حتی  ذره‌ای بحرینی‌ها را تحت تأثیر قرار نداد، همانطور که همه دنیا می‌دانستند و رژیم صهیونیستی  نیز قبل از همه می‌دانست که مردم بحرین از ابتدا عادی‌سازی روابط با  اسرائیل را رد می‌کنند و آن را  هرگز نخواهند پذیرفت.

محمد الصنقور همچنین به صراحت در مورد کلاهبرداری‌های مستمر  یهویدان غاصب برای خرید املاک و مستغلات بحرینی صحبت کرد و گفت: فروش برخی املاک به صهیونیست‌های غاصب مساوی با فروش وطن به آن‌ها است. وی از دولت بحرین خواست تا قانونی را صادر کند که قاطعانه مالکان را  از فروش هر یک از دارایی‌های خود به یهودیان منع کند.

«عبدالله الغریفی» نیز  تاکید کرد: «وطن مسلمانان در معرض تمام عقاید انحرافی غربی‌ها و شرقی‌ها است و آنچه این موضوع را وخیم‌تر و وحشتناک‌تر می‌کند، (به این مورد توجه کنید) این است که برخی از کشورهای مسلمانان به جولانگاه صهیونیست‌ها تبدیل شده‌اند؛ کسانی که با اسلام و مسلمین و تمام ارزش‌های دین دشمنی و عداوت دارند، بدین ترتیب از تعامل و ارتباط با این افراد بیهوده بپرهیزید و برحذر باشید».

مردم بحرین در مناطق الدراز هر بار رابطه با صهیونیست‌ها را رد می‌کنند و شعارهایی از جمله « مرگ بر اسرائیل» علیه آن‌ها سر می‌دهند.

عبدالله الغریفی وظیفه آموزش کودکان و  نوجوانان و همچنین شهروندان را نسبت به خطری که ( یهودی سازی)  کشور را تهدید می‌کند، بر عهده گرفت و به صراحت  اعلام کرد: اسرائیلی‌ها همان گونه که  سرزمین فلسطین را غصب کردند، سرزمین بحرین را نیز می‌دزدند. علما  هرگونه معامله با صهیونیست‌ها را منع می‌کنند. بدین ترتیب ایمان و دین خود را از دست ندهید و با هرگونه معامله با صهیونیست‌ها مقابله کنید.

23 انجمن برای حمایت از آرمان فلسطین و مقابله با پروژه‌های یهودی سازی که بحرین را تهدید می‌کند تحت عنوان «ابتکار ملی بحرین علیه عادی سازی با رژیم صهیونیستی» موافقت کردند.

اخیراً با اعلام قصد صهیونیست‌ها برای جشن گرفتن عید یهودیان موسوم به  «حنوکا» در منامه، انجمن‌هایی برای اعلام امتناع از انجام هرگونه مراسمی از این دست در این کشور و مخالفت با تحمیل عادی‌سازی روابط با اسرائیل  بر مردم راه اندازی شدند. جشن یهودیان در منامه  پس از تظاهرات مردم  بحرین و بیانیه علمای بحرینی  لغو شد.

 اگرچه این انجمن‌ها به نوعی به مرجعیت وابسته هستند و نمی‌توان آنها را در زمره مخالفان سیاسی رژیم قرار داد، اما مواضع آنها مؤید ناتوانی  رژیم آل خلیفه در  مشارکت مردم در پروژه خیانت به ملت و آرمان فلسطین  است.

رژیم آل خلیفه و رژیم صهیونیستی می‌دانند که مردم بحرین هرگز صهیونیست‌ها را نخواهند پذیرفت. هرچقدر هم توطئه و نقشه‌های آنان بزرگ باشد، مخالفت مردم و علما تهدیدی برای صهیونیست‌ها خواهد بود.

اقدامات دولت بحرین در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی با مخالفت قاطع مردمی مواجه و این امر منجر به قرار گرفتن بحرین در زمره کشورهای ناامن برای صهیونیست‌ها شده است.

از زمان امضای توافق سازش میان منامه و تل‌آویو قراردادهای امنیتی متعددی میان دو طرف به امضا رسیده که مهمترین آنها مربوط به استقرار یک افسر اسرائیلی در بحرین است که ماموریت او برقراری ارتباط مستمر و مداوم از منامه با ناوگان پنجم ارتش آمریکا در بحرین می‌باشد. وبسایت اسرائیل دیفنس در این راستا گزارش داده بود که اسرائیل قصد دارد یک بندر را در بحرین به عنوان پایگاه نیروی دریایی خود با مشارکت و وساطت آمریکا مورد استفاده قرار دهد.

اخیرا منابع خبری از نقشه جدید رژیم صهیونیستی در بحرین برای خرید خانه با بکارگیری دلال‌ها به منظور اجرای پروژه‌های شهرک سازی در شهر منامه پایتخت این کشور جهت اسکان هرچه بیشتر صهیونیستها خبر دادند.

برخی کارشناسان معتقدند که آل خلیفه با کمک کشورهای غربی مانند آمریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس، تلاش می‌کند که جنبش مطالبه‌گری مردم بحرین را منحرف و مخدوش کند.

بحرینی‌ها به حضور و مداخله کشور‌های دیگر در امور داخلی خود اعتراض دارند. در راس این مداخلات می‌توان به حضور رژیم صهیونیستی در صحنه سیاسی بحرین اشاره کرد. روابط و دوستی سردمداران بحرین با آل سعود زمینه ساز حضور رژیم صهیونیستی در بحرین است؛ اقدامی که به زعم کارشناسان خطری برای جهان اسلام و خیانت به آن است.

بحرین دومین کشور عربی بود که در کنار امارات در سپتامبر 2020 قرارداد رسمی عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی امضا کرد. البته از آنجایی که رژیم آل خلیفه در بحرین یک حکومت دست‌نشانده و وابسته به ریاض و واشنگتن و دیگر بازیگران خارجی محسوب می‌گردد هیچگاه قدرت تصمیم‌گیری مستقل درباره پرونده‌های داخلی و خارجی را نداشته است. بر همین اساس توافق سازش آن با صهیونیست‌ها نیز با چراغ سبز و نظارت عربستان و آمریکا انجام شد. مردم مناطق مختلف بحرین نیز در مخالفت با توافق عادی سازی روابط میان منامه - تل آویو بار‌ها با برگزاری تظاهرات، آن را محکوم کرده‌اند.

رژیم آل خلیفه همچنین برای جلب رضایت آمریکایی‌ها و صهیونیستی دست به اقدامات متعددی برای یهودی‌سازی مناطق مختلف بحرین از جمله منامه و ساخت کنیسه‌های یهودی زده و اخیرا نیز تغییرات چشمگیری در محتوای آموزشی این کشور در راستای تبلیغ عادی‌سازی با صهیونیست‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 982850

مهمترین اخبار ایران و جهان: