نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 23:18

طرح تغذیه مصنوعی آبخوان در دشت قزوین اجرا می‌شود

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان قزوین گفت: یکی از طرح‌های راهبردی ما برای احیای دشت قزوین تغذیه مصنوعی آب‌خوان و سفره‌های آب زیرزمینی دشت قزوین است که از طریق مدیریت و مهار جریان آب قنوات صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، سرهنگ پاسدار امیرعلی حسینیانی امروز در حاشیه بازدید از قنات تاریخی روستای مشکین‌آباد در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به بررسی‌های مهندسان بسیجی ما در نهایت تصمیم گرفته شد که برای تأمین آب کشاورزان این روستا قنات تاریخی این روستا توسط سازمان بسیج سازندگی و با نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی بازسازی و مرمت شود.

وی با اشاره به مشارکت سازمان جهاد کشاورزی در اجرای این طرح، اضافه کرد: حسن احیای این قنات تاریخی این است که زمین‌های شور این منطقه هم اصطلاحاً به زمین‌های شیرین و حاصلخیز بدل می‌شوند و در کنار آن منابع آب زیرزمینی این روستا و سایر روستاهای اطراف هم احیا می‌شود.

حسینیانی با بیان اینکه لایروبی قنات تاریخی مشکین‌آباد توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی شهرستان قزوین صورت می‌گیرد، گفت: حسن احیای قنات‌های تاریخی و قدیمی در استان قزوین مبارزه با بیابان‌زدایی در سطح وسیع، پیشگیری از سیل و هدر رفتن آب‌های سطحی است و همچنین می‌توان با این قنات‌ها سایت‌های پرورش ماهی در ابعاد کوچک برای روستاییان محروم احداث کرد.

مسئول بسیج سازندگی سپاه حضرت صاحب‌الأمر(عج) با اشاره به اجرای طرح تغذیه مصنوعی آبخوان دشت قزوین توسط بسیج سازندگی، افزود: یکی از طرح‌های راهبردی ما برای احیای دشت قزوین تغذیه مصنوعی آب‌خوان و سفره‌های آب زیرزمینی دشت قزوین است که از طریق مدیریت و مهار جریان آب قنوات صورت می‌گیرد.

حسینیانی با ذکر اینکه بسیج سازندگی در 5 محور به محرومیت‌زدایی عمرانی در روستاها و نقاط محروم می‌پردازد، ادامه داد: اجرای طرح‌های آبرسانی در 2 بخش شرب و کشاورزی، احداث پل، جاده و مسکن برای محرومان 5 محوری هستند که بسیج سازندگی با اجرای طرح‌های محرومیت‌زدایی در این محورها نسبت به توانمندسازی جوامع محلی روستایی اقدام می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 986550

مهمترین اخبار ایران و جهان: