نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 16:41

۱۳ پروژه حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی البرز افتتاح می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: ۱۳ پروژه حوزه سلامت این دانشگاه به مناسبت در دهه فجر افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، شهرام صیادی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز انقلاب اسلامی را شروع دگرگونی‌های بزرگ و بنیادی در ایران و جهان دانست و افزود: فرا رسیدن دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، فرصت خوبی برای مرور دستاوردهای انقلاب در حوزه‌های مختلف می‌باشد.

وی ضمن تاکید بر محدودیت‌ها و چالش‌ها در بخش درمان و نیاز توسعه فضای درمانی در استان گفت: این دانشگاه همواره سعی نموده است نقش سازنده و مؤثر خود را در اعتلا سلامت استان به درستی ایفا کند و در این مسیر از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند چرا که خود را نسبت به مردم فهیم و قدرشناس البرز مسئول و پاسخگو می‌داند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز ادامه داد: یکی از اقدامات مهم و خوبی که گرفته است از سرگیری و حل مشکلات ساخت بیمارستان‌های فردیس و کمالشهر بود که خوشبختانه بیمارستان فردیس در مرحله تجهیز قرار دارد و بخش‌هایی از آن در ایام الله فجر افتتاح می‌شود.
وی با تاکید بر نیاز استان به افزایش تخت‌های بیمارستانی خاطر نشان کرد: میزان تخت فعال در استان البرز در ۱۸ ماه اخیر نسبت به گذشته ۱۵ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در ۱۸ ماه گذشته فضای درمانی، بهداشتی و آموزشی دانشگاه از ۲۴۰ هزار مترمربع به بیش از ۳۱۱ هزار متر مربع در دولت سیزدهم توسعه یافته است.

صیادی پروژه‌های مهم و قابل افتتاح دانشگاه را در دهه فجر امسال بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهید حاج قاسم سلیمانی در فردیس، مرکز خدمات جامع سلامت آزادگان حصارک، پایگاه اورژانس ۱۱۵ خیرساز جوستان طالقان - پایگاه اورژانس ۱۱۵ راشته ماهدشت، ساختمان آمفی تئاتر، کتابخانه و سلف سرویس دانشکده دندانپزشکی - کلینیک زخم، طب کار تخصصی و بخش برونکوسکوپی و آزمایشگاه و دندانپزشکی بیمارستان شهید رجایی - آمفی تئاتر و لاندری بیمارستان کمالی - مرکز درمان تخصصی ناباروری بیمارستان کمالی - بخش آنکولوژی بزرگسالان (بستری و سرپایی) بیمارستان امام علی (ع) برشمرد.

وی به پروژه‌های درحال ساخت و مهم دانشگاه از جمله پروژه بیمارستان ۳۲ تختخوابی طالقان با ۳۶ درصد پیشرفت – پروژه بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کمالشهر با ۴۰ درصد پیشرفت -پروژه کلینیک ویژه بیمارستان امام جعفر صادق (ع) با پیشرفت ۴۰ درصد – پروژه کلینیک ویژه بیمارستان امام حسین (ع) با پیشرفت ۹۵ درصد - پروژه هلی پد و آشیانه اورژانس هوایی -پروژه دانشکده پزشکی با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۵ درصد اشاره کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1017106

مهمترین اخبار ایران و جهان: