نیوز سیتی!
14 بهمن 1401 - 15:01

گفتگوی تلفنی رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر عراق

«جو بایدن» و «محمد شیاع السودانی» در گفتگوی تلفنی تأکید کردند که ثبات منطقه در گرو ثبات عراق است و نباید از عراق به عنوان محلی برای حمله به همسایگان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در مورد روابط دوجانبه تلفنی گفتگو کردند.

بر اساس این گزارش، دفتر نخست وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که محمد شیاع السودانی عصر دیروز پنج شنبه با جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تلفنی گفتگو و درباره روابط بین دو کشور و توسعه همکاری‌های مشترک در بسیاری از زمینه‌ها رایزنی کردند.

رئیس جمهور آمریکا با اشاره به حمایت بی دریغ کشورش از عراقِ با ثبات، امن و مستقل، بر گسترش همکاری‌های دو کشور در چارچوب توافقنامه چارچوب راهبردی بین واشنگتن و بغداد تأکید کرد.

نخست وزیر عراق نیز به نوبه خود از بایدن به خاطر تعهد وی به تقویت و توسعه روابط با عراق در همه زمینه‌ها تشکر و بر تعهد مشترک دو کشور برای شکست دائمی داعش تأکید کرد.

جو بایدن در بخش دیگری از گفتگوی تلفنی با السودانی، از سفر «فواد حسین» معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق به واشنگتن در هفته آینده که محور مذاکرات آن بر فرصت‌های اقتصادی و همکاری در زمینه انرژی و تغییرات آب و هوایی متمرکز خواهد بود، استقبال کرد.

بیانیه دفتر نخست وزیری عراق می‌افزاید: دو طرف توافق کردند که ثبات منطقه در گرو ثبات عراق است و نباید از عراق به عنوان سکویی برای حمله به همسایگان یا نقاط حضور مستشاران ائتلاف بین المللی استفاده کرد. همچنین قرار شد که تماس مستمر طرفین در ماه‌های آینده برای ارتقای روابط نزدیک دوجانبه ادامه داشته باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1016906

مهمترین اخبار ایران و جهان: