نیوز سیتی!
23 دی 1401 - 15:28

غرب از تمام ظرفیت خود در اغتشاشات اخیر ایران استفاده کرد

مهدی‌شهر- امام جمعه مهدی‌شهر گفت: غرب تمام ظرفیت خود را در اغتشاشات اخیر ایران به کار بست تا مردم را به خیابان بیاورد، اما مردم ما نشان دادند که عاشق رهبری و انقلابشان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد بارانی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهدی‌شهر به میزبانی مصلای این شهر ضمن اشاره به توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مرجعیت، بیان کرد: دو جریان حق و باطل در تمام تاریخ در برابر در برابر هم ایستاده و هر جبهه‌ای ویژگی‌های مختص خودش را دارد لذا اهل حق، پیروی از ولایت را اولویت خویش می‌داند و فجار، از مال و ثروت پیروی می‌کنند.

وی با بیان اینکه تمام اولویت جبهه باطل مادی گرایی است، افزود: نظام ارزشی جبهه حق خدا گرایی است و از سوی دیگر جبهه حق، به استدلال و ادبیات درست همواره صحبت می‌کند و حتی در برابر جبهه باطل نیز با استدلال جلو می‌آید اما جریان باطل، در طول تاریخ از استهزا، فحاشی و سبط، استفاده می‌کند.

ویژگی‌های جریان حق

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه این موضوع در قرآن کریم نیز بارها تاکید شده است، بیان کرد: امروز نیز همین جریان باطل ادامه دارد و در روزنامه شارلی ابدو تبلور کرده است که مدام به پیامبر (ص) و مراجع ما توهین می‌کند.

بارانی با طرح این پرسش که چگونه تمدن غرب حالا که در حال فروپاشی است و دم از آزادی بیان می‌زند، با تزویر و فریب اهداف ضد انسانی خودش را ادامه می‌دهد؟ ابراز داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی بزرگ مردی است که در چشم آزادی خواهان جهان عزیز و عزت مند محسوب می‌شود و لذا توهین به ایشان مصداق خاک پاشی بر روی آفتاب است.

وی با بیان اینکهاین نشریه در کاریکاتورهای خود نشان می‌دهد که جبهه غرب تمام ظرفیت خودش را در اغتشاشات اخیر به کار گرفته تا در کنار جنگ رسانه‌ای و اقتصادی، به حیله و دروغ هم متوسل شد تا مردم به خیابان بیایند، تاکید کرد: مردم نشان دادند که عاشق ولی فقیه و کشور و انقلاب شأن هستند.

خشم استکبارگران

امام جمعه مهدی‌شهر با بیان اینکه فرانسوی‌ها و سردمداران استکبار خشم خودشان را خواستند از این طریق، بیان کنند چرا که نتوانستند علیه انقلاب اسلامی ما کاری را صورت دهند، گفت: اینها باید بدانند که هر قدر اهانت شود، مردم ما مستحکم‌تر با عزم راسخ به استقللال و پیشرفت کشور ادامه خواهند داد و تابع رهبری هستند.

بارانی در ادامه با اشاره به سالروز فرار شاه در سال ۵۷، بیان کرد: این موضوع درس عبرتی برای همه آنانی است که به شیطان بزرگ دل می‌بندند چرا که شاهد بودیم آمریکا، شاه را حمایت نکرد و حتی به او پناه هم نداد کشور خودشان راه ندادند.

وی در خاتمه با اشاره به ۲۷ دی ماه سالروز شهادت شهیدان فداییان اسلام و نواب صفوی و سید مهدی حکیم و … توسط مزدوران شاه، یاد تمام شهدای انقلاب اسلامی را نیز گرامی داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 974506

مهمترین اخبار ایران و جهان: