نیوز سیتی!
11 دی 1401 - 12:50

استان فارس بالاترین میزان بهره وری از جام‌جهانی قطر را در کشور داشت

معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس گفت: استان فارس بالاترین میزان بهره وری را در رویداد جام‌جهانی قطر داشت که پیگیری در خصوص ایجاد شرایط مطلوب در کشور قطر، جابه جایی مسافرین از 3 فرودگاه استان فارس با استفاده از ظرفیت 75 درصدی حمل و نقل هوایی و صادرات محصولات از مهم‌ترین دستاورد‌ها بود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمد فرخ زاده در نشست خبری در خصوص دستاورد‌های استان فارس در جام جهانی قطر اظهار داشت: از لحاظ دیپلماتیک و موضوعات بین المللی کشور قطر نه تنها با استان فارس بلکه حتی با کشور ایران هم همکاری نداشت و آن ارتباطی که باید شکل می‌گرفت ایجاد نشد و دلیل آن پروتکل‌ها و مسائل امنیتی بود که کشور قطر مد نظر داشت.

وی ادامه داد: استان فارس بالاترین میزان بهره وری را در این رویداد داشت که پیگیری در خصوص ایجاد شرایط مطلوب در کشور قطر، جابه جایی مسافرین از 3 فرودگاه استان فارس با استفاده از ظرفیت 75 درصدی حمل و نقل هوایی و صادرات محصولات از مهم‌ترین دستاورد‌ها بود.

فرخ زاده همچنین در خصوص حجم صادرات انجام شده به کشور قطر، گفت: حجم صادرات در این بازه زمانی و در برگزاری این رویداد 3 برابر شد و عمده صادرات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی، خشکبار، میوه و سبزیجات بود.

برپایی نمایشگاه صنایع دستی فارس در کشور قطر همزمان با برگزاری رویداد جام جهانی از دیگر موضوعات مورد اشاره معاون هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس بود و وی در این خصوص اظهار داشت: با تلاش‌هایی که صورت گرفت اتحادیه صنایع دستی فارس به عنوان استان معین صنایع دستی کشور انتخاب شد و این اقدام بازتاب بسیار خوبی در سطح ملی داشت.

فرخ زاده با بیان اینکه چهار روز قبل از شروع رویداد جام جهانی به دلیل شروع نا آرامی‌ها به‌ وجود آمده در کشور وضعیت قرمز اعلام شد، خاطر نشان کرد: فارس نسبت به سایر استان‌های کشور وضعیت بهتری داشت و اگر مباحث دیپلماسی ملی ما کمی متفاوت بود و فضای بین المللی فراهم بود، این استان باتوجه به پتانسیلی که داشت می‌توانست در وضعیت بهتری باشد.

فرخ زاده با بیان اینکه آرزو دارم تا تمامی هتل فارس پُر باشد و تمام دفاتر مسافرتی در مطلوب‌ترین شرایط باشد، گفت: قریب به 40 سال است که سیطره برخی افراد بر برخی از صنوف بر این وضعیت نامطلوبی که وجود دارد، دامن زده است. این در حالی است که در هنگام پرسش از بخش خصوصی دولت را به عنوان یک مانع می‌دانند.

معاون استاندار اضافه کرد: از این موضوع دل نگرانم که برخی افراد با جراید مطالبی را به صورت یکطرفه عنوان می‌کنند، اما معتقدم باید از زوایای مختلف به این موضوع نگاه شود.

فرخ زاده بیان اینکه میان حوزه گردشگری استان و بخش خصوصی یک لجام گسیختگی وجود دارد و معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری فارس دستگاهی اجرایی نیست، اظهار داشت: با بررسی صورت گرفته شهر شیراز در حوزه ورودی تور‌های خارجی قدری ضعیف است. این در حالی است که یکی از وظایف بخش خصوصی تبلیغات در سایر کشور‌ها است و در حوزه تبلیغات هم ضعف جدی وجود دارد.

معاون استاندار فارس تأکید کرد: ارائه طرح‌ها و ایده‌های خلاقانه گردشگری از سوی بخش خصوصی ضروری است و قطعاً ارائه طرح‌های خلاقانه موجب جذب گردشگر داخلی و خارجی خواهد شد، اما متأسفانه در این چند سال شاهد وحدت میان بخش خصوصی نبوده و هیچ خلاقیتی را شاهد نبودیم.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 947450

مهمترین اخبار ایران و جهان: