نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 16:44

قانونگذار اروپایی: دولت بایدن تسلیم فشار اسرائیل برای عدم بازگشت به برجام شده است

نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا در توییتی ضمن اشاره به وعده بایدن برای بازگشت به برجام، تسلیم شدن دولت آمریکا در مقابل فشار رژیم صهیونیستی را دلیل عدم تحقق آن عنوان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، میک والاس نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا در توییتی نوشت واشنگتن تسلیم فشار رژیم صهیونیستی برای عدم بازگشت به توافق هسته‌ای با ایران شده است. 

او در این توییت با انتشار فیلمی از پرسش از رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در پارلمان اروپا درباره برجام، نوشت: بایدن قول داد که (توافق) برجام با ایران را به مسیر خود بازگرداند، اما مذاکرات متوقف شده است--به نظر می‌رسد آمریکا در برابر فشار اسرائیل تسلیم شده است. تندروها در پارلمان اروپا می‌خواهند آن (برجام) را کنار بگذارند اما جوزپ بورل (مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا) حق دارد که تلاش می‌کند راه گفت‌وگو با ایران را باز نگه دارد و به تلاش برای تحقق آن (احیای برجام) ادامه دهد...

در ماه‌های اخیر کشورهای غربی از جمله ایالات متحده و کشورهای اروپایی به بهانه حمایت از اغتشاشات ایران، بارها گفته‌اند که برجام در اولویت آن‌ها قرار ندارد.

«میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در مصاحبه سه‌شنبه (۱۱ بهمن) با خبرگزاری روسی «اسپوتنیک» تأکید کرد که در حال حاضر ایران و روسیه و چین اراده سیاسی لازم برای احیای برجام را دارند و این در حالی است که طرف‌های غربی این توافق چنین اراده‌ای از خود نشان نمی‌دهند.

«سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه هم سه‌شنبه گفت «روسیه نگران اوضاع مربوط ایران است و تصمیم غرب برای لغو برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) یک اشتباه بزرگ بود».

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه دوشنبه در سخنانی به اشتباه راهبردی آمریکا در خروج از برجام اشاره کرد و در ادامه گفت: «ایران بارها از جمله در سطوح بالا تایید کرده که برای بازگشت به اجرای تمامی تعهدات داوطلبانه برجام که در پاسخ به اقدامات غیرقانونی آمریکا به تعلیق درآورده، آمادگی دارد».

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1013250

مهمترین اخبار ایران و جهان: