نیوز سیتی!
09 بهمن 1401 - 11:21

دیدار وزیر خارجه مغرب با نخست وزیر عراق

وزیر امور خارجه مغرب پس از بازگشایی سفارت کشورش در بغداد پس از سال ها، با نخست وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق و وزیر امور خارجه مغرب با هم دیدار و در مورد تبادل تجربیات دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی گفتگو کردند.

بر اساس بیانیه دفتر نخست وزیر عراق درباره این دیدار، «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب روز شنبه مورد استقبال نخست‌وزیر عراق قرار گرفت و سلام و تمایل «محمد ششم» پادشاه کشورش را برای پیشرفت روابط بین دو کشور به السودانی ابلاغ کرد.

السودانی در این دیدار ضمن استقبال از بازگشایی سفارت مغرب در عراق پس از سال ها تعطیلی، بر اهمیت تقویت روابط دوجانبه و تبادل تجربیات با مغرب در پرونده مبارزه با افراط گرایی و تروریسم و در زمینه همکاری های اقتصادی، کشاورزی و بانکی و نیز چشم انداز همکاری در زمینه انرژی های پاک، آموزش، گردشگری و فرهنگ تأکید کرد.

این بیانیه می افزاید: السودانی و بوریطه در این دیدار درباره از سرگیری فعالیت کمیته مشترک عراق و مغرب، تعیین تاریخ برگزاری مجمع اقتصادی تجار بین مغرب و عراق و ایجاد تسهیلات متقابل برای اعطای روادید ورود به دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

دیدار وزیر امور خارجه مغرب با نخست وزیر عراق در حالی انجام شد که منابع عراقی دیروز شنبه از بازگشایی سفارت مغرب در بغداد پس از سال ها خبر دادند. فؤاد حسین معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه عراق و ناصر بوریطه وزیر امور خارجه مغرب، سفارت مغرب در بغداد را بازگشایی کردند کردند.

لازم به ذکر است که پس از تسلط داعش بر یک سوم از خاک عراق در تابستان ۲۰۱۴، مغرب در فوریه ۲۰۱۶ بسته شدن سفارت خود در بغداد و انتقال وظایف آن به اردن را اعلام کرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1004406

مهمترین اخبار ایران و جهان: