نیوز سیتی!
12 دی 1401 - 18:22

پیاده‌روی اربعین بهترین مصداق جهاد تبیین است

بیرجند- معاون سیاسی استاندار خراسان جنوبی اجتماع عظیم مردم در اربعین، بهترین جهاد تبیین است، گفت: وظیفه قانونی، شرعی و عرفی همه ماست که از این اجتماع حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا طالبی ظهر دوشنبه در جلسه ستاد اربعین حسینی (ع) خراسان جنوبی، ضمن عرض تهنیت و تسلیت سالروز شهادت حاج قاسم سلیمانی، بیان کرد: تقویت اربعین، باعث استحکام نظام‌های اسلامی و به ویژه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران خواهد شد.

وی امامت و ولایت را یکی از بزرگترین نعمت‌های ایران و انقلاب دانست و گفت: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، این اعتقادات ما به قرآن، ائمه اطهار، آموزه‌های دینی و شریعت روز به روز راسخ‌تر و پابرجاتر می‌شود.

طالبی با اشاره به پیاده روی عظیم اربعین بیان کرد: دشمن به دنبال این است که این رویداد بزرگ را به نوعی تحت‌الشعاع تبلیغات سو خود قرار دهد و کمرنگ کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: پیاده روی اربعین از رویدادهای عظیم و مهم بین‌المللی بوده که نه تنها در ایران، عراق و در بین شیعیان بلکه در تمام دنیا مورد اقبال قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این اجتماع عظیم مردم در عتبات، بهترین جهاد تبیین است، اظهار کرد: وظیفه قانونی، شرعی و عرفی همه ماست که از این اجتماع حمایت کنیم و شرایط را قوت ببخشیم.

طالبی با بیان اینکه تمام مردم دنیا اعم از مسلمان و غیر مسلمان به این رویداد عظیم تاریخی اقبال و اعتقاد دارند و در این اجتماع بزرگ شرکت می‌کنند، افزود: با توجه به اتحادی که در موضوع اربعین و عتبات عالیات، حول محور امامت به وقوع می‌پیوندد، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

وی اظهار کرد: با شکل‌گیری ستاد اربعین در مرکز و ستادهای استانی و کمیته‌های ذیل آن، همه دلسوزانه در انجام تکالیف خود در راستای هر چه بهتر برگزار کردن مراسم پیاده روی اربعین اهتمام می‌ورزند.

وی با بیان اینکه همه تلاش‌ها به جهت بهره‌مندی از ظرفیت وجودی ائمه اطهار و به ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است، گفت: احصاء نقاط ضعف و قوت به ما در رفع مشکلات سال گذشته کمک می‌کند که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 950750

مهمترین اخبار ایران و جهان: