نیوز سیتی!
05 بهمن 1401 - 04:31

اوکراین: جنگنده‌های چند منظوره از غرب می‌خواهیم

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت که برای مقابله با ارتش روسیه خواستار دریافت جنگنده‌های چند منظوره از غرب است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سخنگوی نیروی هوایی اوکراین روز سه شنبه گفت که خواستار دریافت جنگنده‌های چند منظوره از غرب برای مقابله با روسیه است.

به گزارش وبگاه «یاهو نیوز»، «یوری احنات» سخنگوی نیروی هوایی اوکراین گفت: «ما در آغاز تهاجم روسیه خواستیم که هواپیمای جنگی چند منظوره به اوکراین داده شود.»

وی افزود که بدون هوانوردی و بدون پدافند هوایی قابل اعتماد، انجام هرگونه عملیات جنگی ا دشوار است.

سخنگوی نیروی هوایی اوکراین از انجام مذاکرات برای گرفتن جنگنده‌های چند منظوره خبر داد. وی خاطرنشان کرد که رهبری ارشد نظامی و نمایندگان اوکراین به طور مداوم موضوع تامین هواپیمای نظامی را در محافل مختلف بین ‌المللی مطرح می کنند.

این مقام نظامی اوکراین گفت: «خلبانان نظامی ما به آمریکا رفتند و بودجه برای آموزش آنها تخصیص یافت. نوع هواپیمایی که احتمالا در اختیار اوکراین قرار خواهد گرفت و شرایط مربوط به آموزش پرسنل مشخص شده است.

«ووپکه هوکسترا» وزیر امور خارجه هلند پیشتر گفته بود که در صورت درخواست کی‌یف، هلند انتقال جنگنده «اف-۱۶» به اوکراین را بررسی می‌کند.

بر اساس این گزارش، آمریکا اعلام کرده که از انتقال جنگنده‌های «اف-۱۶» به اوکراین برای نبرد با روسیه حمایت می‌کند. «مایکل کارپنتر» سفیر آمریکا در «سازمان امنیت و همکاری اروپا» گفت که ایالات متحده در تامین جنگنده‌های اف-۱۶ به اوکراین توسط کشورهای دوست دخالت نخواهد کرد و در صورت حمایت ناتو از این پیشنهاد حمایت می‌کند.

سفیر آمریکا گفت: «ایالات متحده از انتقال جنگنده اف-۱۶ توسط متحدان به اوکراین حمایت خواهد کرد.»

در تحولی دیگر پنتاگون اعلام کرده که  از بیم نبرد محتمل با روسیه، چند هزار نیروی خود را دستکم برای ۹ ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت. مقامات آمریکایی روز یکشنبه گفتند که پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) چند هزار نیروی خود را دستکم برای ۹ ماه دیگر در جنوب شرقی رومانی نگه خواهد داشت.

پایگاه هوایی«میهاییل» در رومانی به مرکز آموزشی نیروهای ناتو در جنوب شرقی اروپا تبدیل شده است و در صورت حمله روسیه به غرب، این نیروها اولین خط دفاعی خواهند بود(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 996406

مهمترین اخبار ایران و جهان: