نیوز سیتی!
17 دی 1401 - 16:12

چشم انداز حوزه کشاورزی در جهرم تدوین شود

جهرم-امام جمعه جهرم گفت: چشم انداز حوزه کشاورزی با نگاه کارشناسی در جهرم مشخص شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدحسین مدبر ظهر شنبه در بازدید از مدیریت جهاد کشاورزی جهرم با تاکید بر داشتن روحیه جهادی در جهت غلبه بر مشکلات گفت: در این مسیر الگو قرار دادن رفتار و شیوه مدیریت عزیزی چون شهیدحاج قاسم سلیمانی می‌تواند راهگشا باشد.

وی افزود: پایه اقتصاد شهرستان جهرم بر مبنای کشاورزی است و لذا بایستی چشم انداز این حوزه با نگاه کارشناسی که اولویت آن حفظ و بهره وری صحیح از منابع آبی و خاکی است مشخص شود چرا که به علت نداشتن برنامه‌ای کاربردی به خصوص در حوزه آب با چالش‌های متعددی روبرو شده ایم که نسل آینده را نیز تهدید می‌کند.

مدبر با بیان این که یکی از مهمترین نکات در حوزه جهاد کشاورزی بحث امنیت غذایی است تاکید کرد: علاوه بر توجه به افزایش تولید محصول بایستی به سلامت آن نیز توجه داشت که این نیازمند پایش به عنوان مثال نظارت بر استفاده از سموم و کودهای استاندارد است تا از سالم بودن چرخه تولیدکننده تا مصرف کننده اطمینان حاصل شود.

امام جمعه جهرم در ادامه ضمن اشاره به تجربه کهن مردم این شهرستان در بخش کشاورزی، کشت فرامرزی را فرصتی دانست تا در کنار این تجربیات علاوه بر تنوع تولید و تقویت اقتصاد و مبادلات تجاری، در امنیت غذایی داخلی نیز نقش مؤثری ایفا کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 960894

مهمترین اخبار ایران و جهان: