نیوز سیتی!
07 دی 1401 - 01:30

اروپا با پیروی از آمریکا، جنگ ترکیبی علیه مسکو را آغاز کرده است

وزیر امور خارجه روسیه گفت اروپا چشم و گوش بسته از آمریکا پیروی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه گفت: روابط بین مسکو و بروکسل اکنون در پایین‌ترین نقطه خود قرار دارد. اتحادیه اروپا با پیروی بی چون و چرا از آمریکا یک جنگ ترکیبی به مسکو اعلام کرده است.»

لاوروف گفت که سیاست‌های بروکسل تنها به منافع و رفاه خود شهروندان اتحادیه اروپا لطمه زده است. او همچنین واشنگتن را متهم کرد که کشورهای اتحادیه اروپا را از انجام گفت‌وگو در مورد انرژی با مسکو منع می‌کند.

پس از آغاز جنگ در اوکراین، اتحادیه اروپا به تدریج واردات انرژی روسیه را از طریق تحریم‌ها کاهش داد. این تحریم‌ها شامل ممنوعیت واردات نفت روسیه از طریق دریا از طریق اتحادیه اروپا و همچنین سقف ۶۰ دلاری نفت خام روسیه به ازای هر بشکه است.

در اواخر ژوئیه، کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر سر طرحی برای کاهش مصرف گاز خود به میزان ۱۵ درصد طی ماه‌های آینده به منظور کاهش وابستگی خود به انرژی روسیه به توافق رسیدند. این سیاست‌ها، همراه با تحریم‌ها و درگیری در اوکراین، منجر به بحران انرژی در اتحادیه اروپا شده است و قیمت گاز به بالاترین حد خود رسیده است.

لاوروف نیز در گفتگوی اخیرش هشدار داد که روسیه دیگر «به‌طور معمول» با شرکایی مانند اروپا معامله انجام نخواهد داد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین گفت: «مسکو آماده همکاری با رهبران عملگراتر اروپایی در آینده است.» او گفت: «اگر برخی از سیاستمداران ملی محور [در اروپا] ظهور کنند که تمام مزایای مشارکت برابر و دوجانبه سودمند با روسیه را درک کنند، می‌توانم به شما اطمینان دهم که هیچ مشکلی از جانب ما وجود نخواهد داشت.»

منبع: مهر
شناسه خبر: 939206

مهمترین اخبار ایران و جهان: