نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 14:17

کاهش 11 درصدی تصادفات فوتی استان قزوین در ایام نوروز

فرمانده انتظامی استان قزوین با بیان اینکه در طرح نوروزی بالغ بر 19 میلیون تردد در محورهای استان ثبت شده، گفت: با بکارگیری صد درصدی ماموران پلیس راه و 70 تیم از همیاران پلیس،11 درصد تصادفات فوتی در استان کاهش یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سردار علی ابراهیمی اظهار کرد: سهم استان قزوین از تصادفات کل کشور 8/2 درصد بوده و 6/3 درصدی از راه های برون شهری کشور به استان ما تعلق دارد.

وی افزود: بر اساس آمار ارائه شده از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تردد ثبت شده در استان طی سال جاری 19 میلیون و 208 هزار و 602 تردد بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 1% کاهش دارد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: استان قزوین با توجه به موقعیت سوق الجیشی و شاهراهی در مسیر شمال به جنوب و شرق به غرب در میان سایر استان‌ها جایگاه ویژه‌ای از نظر حجم تردد و حضور مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه تلفات ناشی از تصادفات نسبت به سال گذشته کاهش داشته است، گفت: پلیس راه استان نیز در راستای خدمات رسانی بهتر و مدیریت تردد ها از 23 اسفند ماه طرح نوروزی را با همکاری سایر دستگاه های خدمت رسان از جمله راهداری، اورژانس، هلال احمر و سایر دستگا ها آغاز نموده که تلاش این عزیزان منجر به کاهش 11 درصدی تعداد تصادفات فوتی نسبت به سال گذشته شده است، هرچند ما معتقدیم حتی فوت یک نفر از هم میهنانمان در حوادث ترافیکی نگران کننده و زیبنده فرهنگ مردم ایران نیست و می تواند با رعایت هرچه بهتر قوانین، سیر کاهشی خود را حفظ کرده و تلفات خود را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اشاره به بسیج تمامی امکانات و نیروهای پلیس برای مدیریت ترافیک محورهای مواصلاتی در طرح نوروزی، خاطرنشان کرد: پلیس راه استان با استفاده از 70 تیم از همیاران جهادی پلیس، و ظرفیت مردمی برای خدمت رسانی و تامین نظم و امنیت ترافیکی جاده ها در 30 نقطه حادثه خیز استان مستقر که ثمره این اقدامات کاهش تصادفات فوتی در محورهای مواصلاتی استان شده است.

این مقام مسئول از افزایش 28 درصدی مجموع تصادفات جاده ای خبر داد و اذعان کرد: در راستای کنترل ترافیک و کاهش تصادفات تعداد 62 هزار و 997 خودرو متخلف اعمال قانون شدند که از این تعداد 54 هزار و 257 فقره مربوط به تخلفات حادثه ساز بوده و 2 هزار و 221 راننده متخلف به علت عدم رعایت فاصله طولی جریمه شده و در مواردی نیز خودروی رانندگان متخلف از 1 تا 3 ساعت توقیف شده است.

سردار ابراهیمی با بیان اینکه در تصادفات درون شهری نیز علی رغم افزایش 17 درصدی تصادفات،با کاهش صد درصدی فوتی ها مواجه بوده ایم تصریح کرد: از ابتدای طرح نوروزی تصادفات خسارتی 31 درصد و تصادفات جرحی نیز 16 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین در پایان به رضایت مردم از مجموعه انتظامی اشاره کرد و بیان کرد: رضایتمندی مردم موجب خشنودی کارکنان انتظامی و ارائه خدمات ارزشمند به شهروندان و رسیدگی مضاعف به وظایف محوله است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127294

مهمترین اخبار ایران و جهان: