نیوز سیتی!
14 فروردین 1402 - 13:55

رتبه سوم استان اردبیل در میزان رشد اقامت مسافران نوروزی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: استان اردبیل در میزان رشد اقامت مسافران نوروزی رتبه سوم را در میان استان‌های کشور کسب کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از میراث فرهنگی استان اردبیل، حسن محمدی ادیب در بازدید از مراکز اقامتی استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل در میزان رشد اقامت مسافران نوروزی استان اردبیل رتبه سوم را در میان استان‌های کشور کسب کرد که این امر از علاقمندی گردشگران نوروزی برای سفر به اردبیل خبر می‌دهد.

وی با بیان اینکه اردبیل در میزان افزایش تردد وسایل نقلیه رتبه اول را دارد، گفت: با توجه به آمار اعلام شده از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، استان اردبیل از شروع تعطیلات نوروزی بیشترین رشد تردد وسایل نقلیه نسبت به مدت مشابه سال قبل را ثبت کرده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل بیان کرد: از 16 اسفند ماه 1401 تا 10 فروردین ماه 1402 مجموعاً بیش از یک میلیون و 323 هزار تردد در جاده‌های استان ثبت شده که از این میزان نزدیک به 700 هزار تردد مربوط به ورود وسایل نقلیه به استان است.

محمدی ادیب ادامه داد: همچنین در این مدت بیش از 434 هزار اقامت در انواع مراکز اقامتی استان به ثبت رسیده و 19 هزار و 491 نفر از موزه‌های استان بازدید کرده‌اند.
انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1125094

مهمترین اخبار ایران و جهان: