نیوز سیتی!
17 فروردین 1402 - 10:41

امام جمعه موقت سمنان: مجلس قوانین مخل رشد تولید را اصلاح کند

امام جمعه موقت سمنان گفت: نمایندگان مجلس باید قوانین نامتعارف و مخل رشد تولید را اصلاح کنند تا شعار «مهار تورم و رشد تولید» سریع‌تر محقق شود.

حجت‌الاسلام غلام‌حسین مهدوی‌نژاد، امام جمعه موقت سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان با اشاره به خواسته جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق شعار «مهار تورم و رشد تولید» اظهار کرد: اهمیت مسأله اقتصادی در تعالیم دینی ما بسیار زیاد است و این موضوع در تعبیری از قرآن کریم، مایه قوام جامعه و زندگی بشری است.

وی با بیان اینکه تحقق شعار سال رهبری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، بر ضرورت اشرافیت به جایگاه‌ها توسط مسؤولان اشاره و تصریح کرد: سخنان مقام معظم رهبری تعیین‌کننده خط‌مشی کلی نظام اسلامی است؛ از طرفی دیگر، کارهای اجرایی کشور بر عهده قوه مجریه قرار دارد و تنظیم و وضع قوانین بر عهده قوه مقننه است.

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به اینکه وقتی قانون نامتعارفی را می‌بینیم، باید نمایندگان مجلس آن را اصلاح کنند تا خواسته رهبری سریع‌تر محقق شود، اضافه کرد: امروز باید پرسید چرا برخی قوانین به‌گونه‌ای وضع می‌شوند که مورد سوءاستفاده برخی قرار گیرند؟

مهدوی‌نژاد بیان کرد: مقام معظم رهبری چندین سال است که در سخنان نوروزی خود، خط‌مشی نظام اسلامی را در موضوع اقتصادی مشخص کرده‌اند و به کار بردن تعابیری مثل کار بیشتر، تعهد کاری، وجدان کاری، اقتصاد مقاومتی و تولید ملی نشان از اهمیت مسائل اقتصادی دارد.

وی تأکید کرد: مجریان و قانون‌گذاران باید به رهنمودهای رهبری جامه عمل بپوشانند تا از این طریق از حجم مشکلات اقتصادی کاسته شود.

مهدوی‌نژاد تصریح کرد: به‌کارگیری برخی تعابیر از سوی مسؤولان در ذهن مردم نشانگر درک مشکلات اقتصادی از سوی آنهاست؛ اما مردم باید روزبه‌روز شاهد کاهش تورم در جامعه باشند.

امام جمعه موقت سمنان توجه دولت به اولویت‌ها، نیازمندی‌ها و بازدهی امور و مدیریت صرف هزینه در بخش‌های مختلف را امری ضروری دانست.

پایان پیام/74001/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1131206

مهمترین اخبار ایران و جهان: