نیوز سیتی!
28 بهمن 1401 - 15:50

خشم دشمن از استقلال ایران/ سفر رئیسی به چین پربرکت بود

سمنان- نماینده ولی فقیه در استان سمنان بابیان اینکه طی این چهار دهه ایران به موفقیت‌های زیادی دست یافته است، گفت: دشمن از استقلال ایران در هراس و خشمگین است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی مطیعی ظهر آدینه در خطبه‌های نماز جمعه سمنان به میزبانی مسجد امام این شهر ضمن بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، ایران ابرقدرت‌ها را کنار زد و خود را از وابستگی به شرق و غرب رها ساخت، ابراز داشت: استکبار هیچ گاه نتوانست استقلال ما را ببیند چرا که دشمن همواره می‌خواست تا ما را وابسته و متکی به خودشان کند اما انقلاب اسلامی این آرزوی دشمن را برای آنها به سراب تبدیل کرد.

وی ضمن بیان اینکه دشمن همیشه از استقلال ایران و موفقیت‌هایش در هراس است، افزود: دشمن نمی‌تواند ببیند بعد از ۴۴ سال عمر انقلاب، ایران به قدری قدرتمند که در کنار پیشرفت‌های نظامی در پزشکی، نانو، علمی، صنعتی، انرژی هسته‌ای و غیره نیز در دنیا می‌درخشد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان ضمن بیان اینکه استقلال ایران در برابر استکبار جهانی ستودنی است، ابراز داشت: استقلال موضوعی که دشمن از آن خشمگین است لذا می‌کوشد تا هر گونه موفقیت‌های ایران را در دنیا کوچک شمرده و آن را تحریف کند و زیر سوال ببرد که نمونه‌ای از آن را می‌توان در سفر آیت الله رئیسی به چین واضح مشاهده کرد.

مطیعی ضمن بیان اینکه این سفر پربرکت و به سود کشور است، تصریح کرد: چین نیز از سوی آمریکا تحریم است و زمانی که دیده ایران و چین با یکدیگر همراهی خوبی دارند تلاش کردند تا این واقعه را اتفاق بی اهمیت جلوه دهند اما در این راه موفق نشدند.

وی عضویت ایران در «سازمان همکاری‌های شانگهای» را ارزشمند خواند و افزود: دشمن هیچ‌گاه از این واقعاً خشنود نبود چرا که نیمی از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و این یعنی در منزوی کردن ایران ناکارآمد بوده و این کشور همچنان استقلال خود را حفظ کرده و روی پای خود ایستاده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1041950

مهمترین اخبار ایران و جهان: