نیوز سیتی!
12 اسفند 1401 - 15:45

برداشت از جنگل بهینه و علمی شود/ ضرورت توجه به مشکلات جوانان

نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: باید هم درخت بکاریم و هم برداشت از جنگل به‌صورت علمی و بهینه انجام شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در خطبه‌های این هفته از نماز جمعه ساری، اظهار کرد: خدا را شاکریم در عصر امامی هستیم که آن امام بناست عالم را اصلاح کند.

وی با بیان اینکه فردا سالروز ولادت حضرت علی‌اکبر و روز جوان است، افزود: جوانان ما الگویشان حضرت علی اکبر، دین‌داری، خلوص، اخلاص و نترسیدن از هر مصیبتی در مسیر یاری خدا و ولی خداوند باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه به جوانان شایسته و باغیرت و فهمیده و کشورمان و عشق ولایت افتخار می‌کنیم، اضافه کرد: چنین جوانانی واقعا مایه افتخار هستند، البته باید درد جوان را دید و حرف جوانان را بشنویم و به مشکلات نسل جوانان رسیدگی کنیم.

محمدی لائینی با اعلام اینکه امیدواریم انشاءالله از برکات نسل جوانان هم کمی و کیفی برخوردار باشیم، بیان کرد: با کاهش زاد و ولد از منظر جمعیت با پیری جمعیت و کاهش نیروی جوان مواجه نشویم.

وی ادامه داد: از دستگاه‌های خدمت‌رسان در بحث جوان انتظار داریم شاهد ارائه خدمات خوب دستگاه‌های خدمت‌رسان باشیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با گرامیداشت روز احسان و نیکوکاری و ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه، گفت: امیدواریم این سنت بهتر از گذشته رواج پیدا کند.

محمدی لائینی با اشاره به اینکه ۱۵ اسفند به‌عنوان روز درخت‌کاری نامگذاری شده است، یادآور شد: اهمیت جنگل و درخت باتوجه کاربردهای زیست‌محیطی بر هیچ کسی پوشیده نیست که بی‌نظیر است.

وی با تاکید بر اینکه باید هم درخت بکاریم و هم برداشت از جنگل به‌صورت علمی و بهینه انجام شود، افزود: هم در حفظ و مراقبت از منابع طبیعی مراقبت شود، از سایه درخت برخوردار شویم اما آن را خشک نکنیم و از گزند سودجویان دور کنیم.

نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به اینکه سالروز مساجد نقش بسیار بزرگی در بحث عبادی و فرهنگی مهم است، اضافه کرد: حضور افراد در کانون‌های فرهنگی بسیار اثرگذار است.

محمدی لائینی با بیان اینکه جشن و سرور را جدی بگیریم، تصریح کرد: عاشقان ظهور نباید عشق را در دل خود نگه ندارند بلکه در فضاسازی محیطی توجه شود و ارادت خود را نشان دهند.

وی با اشاره به اینکه نباید با روز ولادت امام عصر برخورد شعاری و احساسی داشته باشیم، اظهار کرد: از دیدگاه شعور و معرفت باید به مکتب مهدویت بیشتر کنیم و از خطرات و آسیب‌ها در حوزه مهدویت و فرقه‌های گمراه‌کننده باید مبارزه شود. 

نماینده ولی فقیه در مازندران یاداور شد: ولادت امام زمان کلید استمرار عدل و دانش باشد تا سلطه جهان به استمرار عدالت و شاهد ریشه‌کنی دشمنی‌ها و استقرار عدل مهدوی باشیم.

وی با بیان اینکه تقوا در مسؤولیت اداره نهاد و اداره‌ نمود پیدا می‌کند، گفت: همه نمازگزاران را به تقوا، پرهیزگاری و رعایت حلال و حرام سفارش و توصیه می‌کنم.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/غ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1070094

مهمترین اخبار ایران و جهان: