نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 15:14

مردم باب‌الرضا باز هم خوش درخشیدند/ این ملت پای کار انقلاب است

بجنورد- مردم دیار باب‌الرضا باز هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور گسترده ای به ارمغان آوردند تا نشان دهند این ملت همواره پای کار انقلاب است.

خبرگزاری مهر؛ گروه استان‌ها: امروز حال و هوای شهر بسیار متفاوت بود. خیابان‌ها پر شده بود از پرچم سه رنگ ایران عزیز. امروز چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است.

مردم کم کم جمع می‌شدند، پیر و جوان، زن و مرد، کوچک و بزرگ، همه آمده بودند تا شادی خود را با هم جشن بگیرند.

امروز همان روزی است که دشمن نقشه‌های بسیاری برای آن کشیده بود تا جمهوری اسلامی ۲۲ بهمن را نبیند. تمام برنامه‌های دشمن در اتاق فکرهای‌شان این بود که با ایجاد دوقطبی بین مردم ایران و بویژه بین جوانان تفرقه بیندازد. اما امروز مردم با حضورشان در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر با آرمان‌های انقلاب و مقام معظم رهبری بیعت کرده و نشان دادند همانند سال‌های پیشین وحدت رمز پیروزی است.

مردم شریف بجنورد همانند شهرهای دیگر امروز را به پاس‌داشت ارزش‌های خود به خیابان آمده و با مشت‌هایی گره کرده انزجار و نفرت خود را از مستکبرین عالم اعلام کردند. در مسیر راهپیمایی نوجوان‌هایی بودند که عکس شهدا را در دست گرفته و همراه دوستان خود شعار می‌دادند.

پیرمرد و پیرزن‌ها هم هرطور شده بود با وجود هوای سرد خودشان را به قافله لبیک گویان رسانده بودند تا نشان دهند هنوز هم پای انقلاب هستند.

به سراغ دو دانشجو که عکس شهید آرمان علی وردی را در دست داشتند، رفتم و از آنها خواستم علت شرکت‌شان در راهپیمایی را بگویند.

مردم باب‌الرضا باز هم خوش درخشیدند/ این ملت پای کار انقلاب است

یکی از آنها گفت: من به عنوان یک جوان طرفدار نظام و پایبند به انقلاب آمده‌ام تا به دشمن بگویم هیچ غلطی نمی‌توانید بکنید و ان‌شالله این ملت با دعای خیر حضرت مهدی (عج) استوار خواهد ماند.

یک مادر جوان که همراه خود فرزندانش را هم آورده بود، علت حضورش را اینگونه بیان کرد: من با دو دخترم در این جشن باشکوه شرکت کرده ام تا از همین کودکی به فرزندانم ولایتمداری و عشق به رهبری را یاد دهم.

بیشتر از هر چیزی کودکان بودند که به این جشن بزرگ رونق بخشیده بودند. عده‌ای لبخندزنان به اهتزاز پرچم‌ها چشم دوخته بودند و آرام آرام سرود ملی را زیر لب زمزمه می‌کردند؛ عده‌ای هم پرچم‌های کوچک خودشان را تند تند تکان می‌دادند تا به نوبه خود در زیباتر کردن صحنه‌ها سهیم باشند.

در اطراف میدان شهید یکی از جانبازان دوران دفاع مقدس را دیدم. نزدیک رفتم تا علت حضورش را جویا شوم. این جانباز عزیز جنگ گفت: امروز ما جانبازان پا به پای مردم در راهپیمایی شرکت می‌کنیم تا اقتدار و عزت ایران اسلامی را در جهان به نمایش بگذاریم و به دشمنان بگوییم تحریم‌ها و مشکلات آنان روی این ملت تأثیری نخواهد داشت زیرا ما ملت عاشورا و رمضان هستیم.

مردم باب‌الرضا باز هم خوش درخشیدند/ این ملت پای کار انقلاب است

در مسیر برگشت دختربچه ای را دیدم که مادرش داشت اشک‌هایش را پاک می‌کرد. کمی جلوتر رفتم تا ببینم ماجرا چیست. دخترک گریه کنان به مادرش می‌گفت: دیر رسیدیم، من هم می‌خواستم در این جشن شرکت کنم. حالا باید کجا برویم؟

مردم باب‌الرضا باز هم خوش درخشیدند/ این ملت پای کار انقلاب است

برایم جالب بود کودکان دهه نودی که تصوری از انقلاب و امام و سال‌های خفقان دوران پهلوی ندارند چگونه می‌شود اینقدر برای شرکت در راهپیمایی اصرار داشته باشند.

نکته همین جا است که انقلاب خمینی، انقلاب قلوب بود؛ انقلاب احیای ارزش‌های دینی و انسانی بود. فرقی نمی‌کند در کجای عالم باشی، کودک باشی یا جوان، همین که شعارهای اصیل را بشنوی، ذاتاً تمایل پیدا می‌کنی برای پیوستن به حق، چرا که شعارهای استقلال و آزادی برآمده از فطرت پاک آدمی است.

برخلاف آنچه دشمنان می‌خواهند هرساله به سیل خروشان مردم در راهپیمایی‌ها افزوده می‌شود و جشن پیروزی انقلاب اسلامی با شور و شعور بیشتری برگزار می‌شود. ۲۲ بهمن روز عید انقلاب است که دست‌ها بوی عشق و دل‌ها بوی خدا می‌دهد و مردمان باب‌الرضا، بجنورد آمدند تا وفاداری دیرینه خود را به نظام و انقلاب اسلامی اعلام کنند و باشکوه‌ترین سرود همدلی و اتحاد را سر دهند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033406

مهمترین اخبار ایران و جهان: