نیوز سیتی!
22 بهمن 1401 - 13:21

دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی مایه مباهات است

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دستاوردهای انقلاب اسلامی در حوزه آموزش عالی مایه مباهات و از افتخارات بزرگ ملی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، دکتر مرتضی فرخی در مراسم بهره برداری از طرح های عمرانی دانشگاه تربت حیدریه به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی با تاکید بر اهتمام دولت سیزدهم برای حرکت پرشتاب در مسیر استفاده از دستاوردهای علمی برای پاسخ به نیازهای مردم و کشور گفت: تبیین دستاوردها و خدمات نظام وظیفه شرعی، ملی و اجتماعی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم، تحقیقات و فناوری رفع مشکلات مالی دانشگاه‌ها در یک سال گذشته را از جمله فعالیت های خوب این وزارتخانه دانست و گفت: منابع مالی لازم برای شتاب بخشیدن به برنامه های توسعه دانشگاه ها با همکاری خوب مجلس شورای اسلامی تامین می شود.

وی ضمن قدردانی از حمایت‌های مجلس شورای اسلامی از برنامه های این وزارتخانه، از روسای دانشگاه ها خواست ضمن تعامل نزدیک با نمایندگان در جهت کمک به توسعه مناطق مختلف کشور برنامه های عملی داشته باشند.

معاون وزیر علوم همچنین با اشاره به تلاش های دشمنان برای سو استفاده از فضای دانشگاه ها گفت: دشمن با دقت هر چه تمام تر اغتشاشات را طراحی کرده بود اما با هوشیاری دانشگاهیان به خصوص دانشجویان، توطئه دشمن در تحولات اخیر خنثی شد.

با حضور دکتر فرخی، مزرعه گیاهان دارویی پژوهشکده زعفران تربت‌حیدریه به مساحت ۱۲ هکتار مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در این مزرعه، پژوهش‌های کاربردی بر روی گیاهان زعفران، آنغوزه، ارغوان و اسطوخودوس انجام خواهد گرفت که این گیاهان نسبت به شرایط کم آبی و خشک‌سالی دارای مقاومت بیشتری هستند.

افتتاح سالن غذاخوری و آشپزخانه دانشگاه تربت‌حیدریه با صرف ۲۰ میلیارد تومان و همچنین افتتاح مزرعه تحقیقاتی زعفران و استخر پژوهشکده زعفران با ظرفیت ذخیره سازی 2500 متر مکعب اب باران، از دیگر طرحهای این دانشگاه بود که مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر علوم و هیأت همراه از پژوهشکده زعفران و مرکز رشد این دانشگاه نیز بازدید کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1033094

مهمترین اخبار ایران و جهان: