نیوز سیتی!
26 اسفند 1401 - 17:05

مبنای روابط بین المللی ایران بر مبنای عزت و مصلحت است

بوشهر- امام جمعه گناوه گفت: مبنای روابط جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها به جز رژیم غاصب صهیونیستی همواره بر اساس حکمت، عزت و مصلحت کشور بوده و خواهد بود .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه گناوه با اشاره به تقارن ایام نوروز ۱۴۰۲ با ماه مبارک رمضان اظهار داشت: در ایام نوروز پیش رو، ۲ بهار طبیعت و بهار قرآن و فطرت با هم تقارن یافته و امید است که بتوان از این فرصت الهی حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

امام جمعه گناوه افزود: از منظر آیات و روایات هم فصل بهار وهم ماه مبارک رمضان مدرسه و مکتب توحید و معرفت هستند و هرکس دل و جان خود را در حال و هوای این دو بهار قرار دهد از فیوضات آن بهره مند خواهد شد.

استفاده از فرصت تقارن ۲ بهار طبیعت و قرآن

وی بیان کرد: همانگونه که بهار رستاخیز طبیعت است، رستاخیز جان ما انسان‌ها نیز ماه مبارک رمضان است و در این رستاخیز جان‌ها خود را به خدا نزدیک تر می‌کنند و تقارن این ۲ رستاخیز فرصت مغتنمی برای سلوک انسان به سمت هدف خلقت و مسیر بندگی است.

وی با اشاره به ضرورت آمادگی برای ورود به ماه ضیافت الهی گفت: ماه مبارک رمضان هدیه‌ای از سوی خداوند به بندگان است و هدیه‌ای بالاتر از آن وجود ندارد.

ضرورت حفظ حرمت ماه رمضان

امام جمعه گناوه با تاکید بر ضرورت حفظ حرمت ماه مبارک رمضان، گفت: امسال با توجه به تقارن ماه ضیافت الهی با ایام تعطیلات نوروز و ورود گردشگران باید علاوه بر نگه داشتن حرمت مهمانان و مسافران، حرمت ماه مبارک رمضان حفظ شود و مکان‌های خاص با رعایت موازین شرعی برای عرضه مواد غذایی به مسافران در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام رکنی حسینی یادآور شد: هر چند مهمانان نوروزی مسافر هستند و نمی‌توانند روزه بگیرند اما باید حرمت روزه داران و ماه مبارک را نگه دارند و تظاهر به روزه خواری نکنند.

وی تصریح کرد: در شهر بخصوص در بازار، ساحل، اماکن و مراکز اقامتی، گردشگری و پذیرایی، مبادی ورودی شهر تابلوهایی از پیام‌های اخلاقی و دینی و قرآنی پیرامون نگه داشتن حرمت ماه مبارک و اهمیت حفظ شعائر اسلامی و دینی برای استفاده مردم و مسافران نصب و پویش‌هایی در این زمینه ترویج شود.

گسترش محفل قرآنی

امام جمعه گناوه خاطرنشان کرد: گسترش محافل قرآنی در فضاهای عمومی مثل پارک‌ها، محیط‌های تجمع پایگاه‌های میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری و محل استقرار مسافران نوروزی، مدارس انجام شود.

امام جمعه گناوه بیان کرد: حمایت از ناهیان از منکر در بحث روزه خواری در ملاءعام لازم است ضمن آنکه ضابطین نیز باید الزامات شرعی و قانونی را در برخورد با روزه خواری رعایت کنند.

حجت الاسلام رکنی حسینی با اشاره به ۲۹ اسفندماه روز ملی شدن صنعت نفت گفت: کشور ما دارای منابع عظیم زیرزمینی است که بسیاری از این ظرفیت‌های دست نخورده باقی مانده و سرمایه‌هایی برای نسل‌های آینده است اما نسبت به ذخائری که استخراج شده مسئولان باید همت کنند تا با بهره مندی از این ذخایر عظیم الهی به مردم جوانان کمک شود و مشکلات کشور حل شود.

مبنای روابط بین المللی ایران بر مبنای عزت و مصلحت است

توافق با عربستان یک حادثه مهم سیاسی

وی با اشاره به توافق دو کشور ایران و عربستان گفت: توافق بین دو کشور ایران و عربستان با وساطت چین یک حادثه مهم سیاسی بود که در آخرین روزهای سال اتفاق افتاد و تحلیل‌های مختلفی در فضای رسانه‌ای جهان پیرامون آن بیان شده است.

امام جمعه گناوه بیان کرد: ایران اسلامی در شرایطی پا در میدان این توافق گذاشت که جنگ رسانه‌های جهانی و اغتشاشات ادراکی و سیاسی چند ماه اخیر را با پیروزی پشت سر گذاشت.

وی بیان کرد: هر سه کشور ایران، چین و عربستان به نوعی نیازمند این توافق بوده‌اند و هر کدام با نگاه به منافع ملی خود به این توافق ورود پیدا کردند، البته باید در تحلیل این توافق بدون بزرگ نمایی و ذوق زدگی مواجه شد و باید منتظر راستی آزمایی طرف مقابل نیز بود.

وی بیان کرد: ایران اسلامی در بازدارندگی دفاعی و حضور در پیمان‌های بین المللی جایگاه کم نظیری پیدا کرده است و با درایت دولت سیزدهم شاهد تحولات خوبی در همه عرصه‌ها داخلی و خارجی خواهیم بود.

امام جمعه گناوه یادآور شد: مبنای روابط جمهوری اسلامی ایران با همه کشورها به جز رژیم صهیونیستی همواره بر اساس حکمت، عزت و مصلحت بوده و خواهد بود و این اساس اصلی روابط ما در ارتباطات بین المللی است و هر کجا عزت، مصلحت و حکمت کشور ما اقتضا کند با همه کشورها بجز رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار می‌کنیم.

بیشترین زیان و خسارت نصیب رژیم صهیونیستی

حجت الاسلام رکنی حسینی تصریح کرد: بیشترین زیان و خسارت را در این شرایط نصیب رژیم مفلوک غاصب صهیونیستی و آمریکا در خارج و مخالفان و براندازان وامانده داخلی و خارجی که بعد از شکست در آشوب سازی ها و خشونت‌های بی رحمانه خود رویاهای آشفته آنها تبدیل به کابوس شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1097894

مهمترین اخبار ایران و جهان: