نیوز سیتی!
06 اسفند 1401 - 12:21

عزم نیروی زمینی سپاه برای آب‌رسانی به ۲۰ هزار روستای محروم

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه از عزم نیروی زمینی سپاه برای آب‌رسانی به ۲۰ هزار روستای محروم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار علی اکبر پورجمشیدیان معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه در آیین افتتاح پروژه‌های جهاد آب‌رسانی در استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی، با اشاره به تصمیم جدی برای رفع تنش آبی بیش از ۲۰ هزار روستا در سطح کشور توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه، اظهار داشت: در فاز نخست این عملیات، مراحل اجرای طرح آب‌رسانی با استفاده از توان و تولیدات داخلی به بیش از هفت هزار روستا در حال اجراست که بعضی از این طرح‌ها در آستانه بهره‌برداری است.

سردار پورجمشیدیان افزود: در فاز اول قرار است به ۱۲۱ روستا خراسان رضوی، ۴۹ روستای خراسان جنوبی و ۶۲ روستای خراسان شمالی انتقال آب انجام شود که در مرحله اول به ۳۳ روستای این سه استان (۱۵ روستا خراسان رضوی، ۱۵ روستای خراسان جنوبی و سه روستای خراسان شمالی) آب‌رسانی انجام شد.

وی درباره برپایی دومین نمایشگاه اختصاصی ملزومات طرح‌های جهاد آب‌رسانی در مشهد مقدس خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۸۰ شرکت که در حوزه جهاد آب‌رسانی با قرارگاه سازندگی و محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه همکاری دارند، محصولات دانش‌بنیان و تجربیات فنی خود را عرضه کردند.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه با تأمین تجهیزات مورد نیاز آب‌رسانی از شرکت‌های داخلی توانسته‌ایم بخشی از این شرکت‌ها را به چرخه تولید برگردانیم، ادامه‌داد: با این اقدام به تولید داخل هم کمک شد و بخش زیادی از پیمانکاران مشغول کار و سازندگی شدند.

سردار پورجمشیدیان خاطرنشان کرد: نیروی زمینی سپاه و قرارگاه‌های ۱۰ گانه این نیرو، خدمات مهمی در حوزه محرومیت‌زدایی ارائه داده‌اند که ۳۳ روستا در این ایام مبارک در حوزه مأموریتی قرارگاه منطقه‌ای ثامن‌الائمه (ع) از نعمت آب شرب برخوردار شدند.

معاون هماهنگ‌کننده نزسا خاطرنشان کرد: خدمت به مردم نجیب و انقلابی در کشور یک وظیفه است و همه ما در این مسیر گام برمی‌داریم و عزم خود را برای دستیابی هموطنان در مناطق محروم کشور به آب شرب جزم کرده‌ایم که این اقدام برای پاسداران سبزپوش انقلاب اسلامی یک افتخار است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1055794

مهمترین اخبار ایران و جهان: