نیوز سیتی!
17 اسفند 1401 - 10:09

امید بخشی به مردم رسالت مهم روحانیون در عرصه تبلیغ است

اردبیل- مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل گفت: روحانیون و علمای دینی باید در امید بخشی به مردم و رفع توطئه دشمنان تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام قاسم جعفرزاده شامگاه سه شنبه در همایش «طلایه داران تبلیغ» در سالن ولایت اردبیل با تبریک عید نیمه شعبان در سخنانی اظهار کرد: در عصر کنونی، تهاجم فرهنگی دشمن نشان از استیصال در برابر فعالیت روحانیون و فعالان فرهنگی و تبلیغی بوده و تیغ تیز این خصومت را به سمت علما نشانه گرفته است.

وی روحانیون را همواره حامی نظام و انقلاب عنوان کرد و گفت: علما و روحانیون در تمامی عرصه‌ها در کنار نظام به صیانت از انقلاب اسلامی پرداخته از حقانیت نظام اسلامی در برحه ها مختلف دفاع می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل با انتقاد از کمبود بودجه فرهنگی دینی استان اردبیل اظهار کرد: در ادوار مختلف همواره بحث فرهنگی و دینی با مشکل کمبود بودجه مواجه بوده و متأسفانه در دولت کنونی نیز تغییر قابل توجهی در بودجه فرهنگی دینی انجام نشده و فعالین این عرصه را در اجرای فعالیت‌های شاخص و اثرگذار با مشکل روبرو کرده است.

حجت الاسلام جعفرزاده در ادامه توصیف دقیق صحنه نبرد فرهنگی و تمدنی را از وظایف مهم روحانیون عنوان کرد و گفت: اکنون دشمن با تمام توان برای ناامید کردن مردم و ناکارآمد جلوه دادن حاکمیت به نام دین تلاش می‌کند و در این میان روحانیون و علما باید در ارتقای امیدواری در بین مردم بیش از پیش تلاش کنند.

امید بخشی به مردم رسالت مهم روحانیون در عرصه تبلیغ است

هویت سازی در مقابل هویت زدایی وظیفه مهم روحانیون در جهاد تبیین است

وی تاکید کرد: تبیین دقیق و پردازش عالمانه دین و نیز مقابله با قرائت‌های سکولاریسمی از دین باید توسط روحانیون مورد توجه قرار گیرد که مصداق کامل تبیین، هویت سازی دینی در جامعه است چرا که دشمن به سمت هویت زدایی در بین مردم تلاش می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی اردبیل محوریت بخشی به آموزه‌های قرآن در جهاد تبیین را مهم عنوان کرد و گفت: تفسیر قرآن و نگاه قرآنی به مسائل مختلف و نیز تبلیغ دینی با استناد به آیات قرآن باید در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام جعفرزاده تبیین جایگاه زن و خانواده را از ضرورت‌های مهم تبلیغی در موقعیت کنونی جامعه عنوان کرد و گفت: در شرایطی که فتنه‌های دشمن به سمت زنان و دختران دانش آموزان روانه شده باید فعالان فرهنگی و تبلیغی در تبیین جایگاه زن و خانواده به انجام فعالیت‌های شاخص در رفع این تهاجم فرهنگی دشمن بپردازند.

وی توجه ویژه به فضای مجازی را از دیگر اولویت‌های تبلیغی عنوان کرد و گفت: حضور در فضای مجازی باید حضور جهت دار و اثر بخش بوده و در تقویت مخاطب به عنوان فرد کنشگر مؤثر واقع شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل در پایان توجه ویژه به همزمانی ایام تحویل سال نو و آغاز ماه رمضان را ضروری عنوان کرده و از روحانیون و علما خواست در تدوین و اجرای برنامه‌های مختص این ایام پیش‌قدم باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1080706

مهمترین اخبار ایران و جهان: