نیوز سیتی!
14 اسفند 1401 - 15:54

10 مدال حاصل کار کشتی گیران ایران در جام دانکلوف و پتروف

نمایندگان کشورمان در رقابت های بین المللی کشتی آزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولاپتروف بلغارستان با کسب 5 مدال طلا، 1 مدال نقره و 4 مدال برنز پایان دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رقابت های بین المللی کشتی آِزاد و فرنگی جام دانکلوف و نیکولا پتروف بلغارستان روزهای 11 تا 14 اسفندماه در شهر صوفیه بلغارستان برگزار شد که در پایان تیم ایران در کشتی آزاد توسط مصطفی قیاسی در وزن 79 کیلوگرم، هادی وفایی پور در وزن 86 کیلوگرم، ارشک محبی در وزن 92 کیلوگرم به مدال طلا، مصطفی طغانی در وزن 125 کیلوگرم به مدال نقره، امیرحمد یزدانی در وزن 72 کیلوگرم، دانیال شریعتی نیا در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز  و در کشتی فرنگی توسط شاهین بداغی در وزن 72 کیلوگرم، مرتضی الغوثی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، وحید دادخواه در وزن 97 کیلوگرم به مدال برنز و سجاد عباس پور به مدال برنز دست یافت.

نتایج کشتی گیران کشورمان در این رقابت ها به شرح زیر است:


کشتی آزاد:

در وزن 57 کیلوگرم مهدی رحیمی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر ایوایلو تیسوف از بلغارستان را شکست داد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل بشیر علیلی از مقدونیه با نتیجه 4 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست این حریف در دور بعد، نماینده کشورمان حذف شد.

در وزن 65 کیلوگرم امیرعلی فریدی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم مقابل کوتارو کیوکا از ژاپن با نتیجه 11 بر صفر شکست خورد و با توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این مرحله مغلوب شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 70 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر کالویان آتاناسوف از بلغارستان را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 11 بر صفر کنستانتین چیریلوف از مولداوی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه 7 بر 6 مقابل رمضان رمضان اف از بلغارستان شکست خورد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 10 بر صفر ایوان استویانوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 74 کیلوگرم عرفان الهی در دور اول مقابل اوتاری باگوری از گرجستان با نتیجه 5 بر 3 مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر گرجستانی در کشتی های بعد، الهی از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 79 کیلوگرم مصطفی قیاسی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 13 بر 8 مقابل چابا ویدا از مجارستان پیروز شد وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه  10 بر 2 اخسربک گولایف از اسلواکی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. قیاسی در این مرحله با نتیجه 6 بر صفر رمضان ساری از ترکیه را شکست داد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 2 دوین اسکاتزا از آمریکا را مغلوب کرد و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 86 کیلوگرم هادی وفایی پور در دور نخست با نتیجه 4 بر 2 دومانتاس پایولیوسنکو از لیتوانی را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 5 بر صفر استفان ریچموس از سوئیس را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر آیمار آندروسی از استونی شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد، وفایی پور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر گوجن از ترکیه را شکست داد و راهی فینال شد. وی در دیدار پایانی با نتیجه 1 بر 1 از سد فاتح اردین دارنده مدال نقره جهان از ترکیه گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 92 کیلوگرم ارشک محبی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر بوگومیل بونیف از بلغارستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر اولین روسیف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محبی در این مرحله با  نتیجه 7 بر صفر از سد تاتسویا شیرای دارنده مدال طلای زیر 23 سال جهان از ژاپن گذشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 6 بر 4 احمد باتایف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 97 کیلوگرم دانیال شریعتی نیا پس از استراحت در دور اول در دور دوم با نتیجه 10 بر صفر لوکاس کراساسکاس از لیتوانی را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله مقابل ماگومدگادجی نوراف از مقدونیه را با نتیجه 8 بر صفر و ضربه فنی مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، شریعتی با نتیجه ۱۰ بر ۴ مقابل کایل اسنایدر قهرمان المپیک و جهان شکست خورد و راهی دیدار رده‌ بندی شد، وی در این دیدار با برتری ۱۰ بر صفر مقابل دانی پیدنس از اوکراین صاحب مدال برنز شد.

در وزن 125 کیلوگرم مصطفی طغانی در دور نخست با نتیجه 11 بر صفر جونگ از کره جنوبی را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 10 بر صفر پاریس کاریپی از آلبانی را از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کرد، طغانی در این مرحله گئورگی ایوانف از بلغارستان را با نتیجه ۱۱ بر ۸ مغلوب کرد و فینالیست شد، وی در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل گئورگی مشویلدیشویلی از آذربایجان شکست خورد و به مدال نقره رسید.

کشتی فرنگی:

در وزن 60 کیلوگرم سجاد عباسپور در دور نخست با نتیجه 10 بر 8 مقابل مارتین ولیف از بلغارستان به پیروزی دست یافت. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 8 بر 1 هلاری ماگیسالو از استونی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت، عباسپور در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر ۲ مغلوب ژولامان شارشنبکوف دارنده مدال طلا جهان از قرقیزستان شد و راهی دیدار رده بندی شد، وی در این دیدار ندیالکو پتروف از بلغارستان را با نتیجه 3 بر1 شکست کرد و به مدال برنز دست یافت.

در وزن 72 کیلوگرم شاهین بداغی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر فلورین کوزما از رومانی را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل یوگا کاسوگای از ژاپن با نتیجه 10 بر 1 به پیروزی رسید و به دیدار فینال راه یافت. بداغی در دیدار فینال با نتیجه 5 بر 2 از سد کنستانتین استاس از بلغارستان گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 77 کیلوگرم علیرضا ارقش پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 5 بر 5 مغلوب مالخاز آمویان دارنده مدال های طلا و برنز جهان از ارمنستان شد و با توجه به حضور حریفش در فینال، راهی گروه بازنده ها شد. نماینده کشورمان به دلیل مصدومیت در مبارزات این گروه حاضر نشد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 87 کیلوگرم سعید کریمی زاده پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 6 بر 1 سیمون سیمونوویچ از لهستان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 3 بر 1 مغلوب بشیر آزارا از الجزایر شد و با توجه به شکست حریفش در دور بعد از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 97 کیلوگرم وحید دادخواه در دور نخست با نتیجه 9 بر صفر آنستیس زاریفس از یونان را مغلوب کرد. وی در دور دوم و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل اوزور ژوژوپبکوف قهرمان آسیا از قرقیزستان را با نتیجه 8 بر 5 از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل فیلیکس بالدوف قهرمان اروپا از نروژ با نتیجه 15 بر 6 مغلوب و راهی دیدار رده بندی شد. دادخواه در این دیدار با نتیجه ۴ بر ۳ از سد جرارد کورنیزاک از لهستان گذشت و به مدال برنز رسید.

در وزن 130 کیلوگرم مرتضی الغوثی در دور نخست با نتیجه 10 بر 1 شیون اوباتا از ژاپن را مغلوب کرد. وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی با نتیجه 3 بر 1 حسین علیشاهی از سوئیس را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 12 بر 6 مارین مارینوف از بلغارستان را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار کونستا مائینپایه از فنلاند را با نتیجه ۴ بر ۳ مغلوب کرد و صاحب مدال طلا شد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1074694

مهمترین اخبار ایران و جهان: