نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 14:03

اهالی حوزه و دانشگاه در شرایط حساس وسط میدان باشند

گرگان- امام جمعه شهر گرگان گفت: دانشجویان، طلاب و قشرهای روشن و فرهیخته جامعه باید در شرایط حساس کشور در وسط میدان باشند و نقش آفرینی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه گرگان اظهار کرد: در طول تاریخ ایران همیشه حوزویان و دانشگاهیان به عنوان قشر تاثیر گذار جامعه بوده و انتظار است که در شرایط حساس، همیشه در وسط میدان باشند و نقش آفرینی کنند.

امام جمعه گرگان افزود: دانشگاهیان و حوزویان باید با حضور در میدان از اصالت نظام و مصالح جمهوری اسلامی ایران دفاع کنند.

وی با اشاره به ۱۶ آذر و روز دانشجو بیان کرد: در روایت سفر نیکسون، معاون وقت رئیس جمهور آمریکا دانشجویان با تظاهرات مسالمت آمیز اعتراض خود را به دخالت های آمریکا در ایران فریاد زدند که با گلوله های رژیم سفاک روبرو شده و سه دانشجو به شهادت رسیدند.

نورمفیدی به رویکرد اخیر کشور قطر در جام جهانی فوتبال نسبت به شهروندان اسرائیلی اشاره کرد و گفت: این رفتار و سیاست دولت قطر قابل تقدیر است؛ اینکه شهروندان رژیم اشغالگر مجبور بودند برای حضور در قطر با عنوان کشور فلسطین به قطر سفر کنند، مایه خواری و زبونی اسراییلی ها شد.

وی به ۱۱ آذر سالروز شهادت میرزاکوچک خان جنگلی اشاره کرد و گفت: در طول تاریخ شخصیت های بی نظیری مانند شهید آیت الله حسن مدرس، شهید محمد خیابانی و میرزا کوچک خان و صدها شخصیت بزرگ را تقدیم کرده ایم تا ایرانی عزت مند و اسلامی داشته باشیم.

امام جمعه گرگان افزود: برای استقلال و صلابت کشور و برای حفظ شجره طیبه انقلاب اسلامی جان های بی نظیری تقدیم شده که باید ادامه دهنده راه این شهیدان باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 892928

مهمترین اخبار ایران و جهان: