نیوز سیتی!
16 آذر 1401 - 11:23

رئیس کل دادگستری استان کرمان: دسیسه دشمن در دانشگاه‌ها را باید خنثی کرد

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه دسیسه دشمن در دانشگاه‌ها را باید خنثی کرد، گفت: دانشجویان مراقب باشند در تور سیاه‌نمایی و دروغ‌سازی دشمن گرفتار نشود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز در نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان کرمان و رئیس دانشگاه شهید باهنر با جمعی از دانشجویان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، با تبریک این روز به دانشجویان، اظهار داشت: پیشنهاداتی که امروز توسط دانشجویان ارائه شد، کاربردی بوده و به نفع دستگاه قضایی است که در کارگروهی این پیشنهادها را عملیاتی و راهبردی خواهیم کرد.

وی با محکوم کردن حادثه تروریستی حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع)، افزود: امروز چهلمین روز شهادت این شهدا است، شهدایی که مظلومانه توسط تروریست‌ها در حرم امن الهی به شهادت رسیدند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تسلیت فرارسیدن ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)، گفت: حضرت فاطمه(س) یک انسان کامل بود و در مسیر الهی و دفاع از ولایت مظلومانه به شهادت رسید.

وی با بیان اینکه آینده کشور به عملکرد امروز دانشجویان در تحصیل علم و تذهیب نفس بستگی دارد، افزود: 16 آذر نقطه عطفی در تاریخ کشور و انقلاب اسلامی ایران است و قشر دانشجو بودند که نخستین علم مبارزه با آمریکا و استکبار را در سال 1332 و بعد از کودتای 28 مرداد بلند کردند.

حمیدی با اشاره به اینکه دانشجویان در دانشگاه تهران با تقدیم سه شهید جلوی نفوذ دشمن را گرفتند، در شرایط سخت آن روز چراغ استکبارستیزی را روشن کردند و شعار مرگ بر آمریکا سر داده شد، بیان کرد: شعار مرگ بر آمریکا از دانشگاه آغاز شد و در فرهنگ سیاسی جامعه ایران گسترش یافت.

وی با بیان اینکه آمریکا به دنبال تطهیر خودش است، در حالی که تاریخ فراموش شدنی نیست و مردم ایران هیچ وقت جنایت‌های استکبار در کشور را فراموش نمی‌کنند، گفت: دانشجویان در مبارزه با استکبار همیشه جزو اولین‌ها بودند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه نقش استکبارستیزی دانشجویان در تاریخ ایران، قابل مطالعه و بررسی است و دانشجویان امروز باید برای بالا بردن بصیرت و آگاهی خود این تاریخ را مطالعه کنند، گفت: بعد از انقلاب اسلامی نیز دانشجویان در سال 58 با نابودی لانه جاسوسی آمریکا برای همیشه آمریکا را از کشور بیرون کردند.

وی با بیان اینکه دانشجویان با حضور خود در جبهه‌ها و دفاع مقدس نیز در مقابل دشمنان ایستادند و نشان دادند که دانشجو بیدار است، افزود: دانشجویان در مقابل دشمن و دفاع از اسلام، جان خود را بر کف دست گرفتند.

حمیدی با اشاره به اینکه شهید علم‌الهدی یکی از شهدای دوران دفاع مقدس است که دانشجو بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی بارها از این شهید به نیکی یاد کردند، گفت: دانشجویان امروز نیز در عرصه‌های مختلف انقلاب موثر هستند و در سنگر علم آموزی تلاش می‌کنند.

وی با بیان اینکه دانشجویان با تشکیل گروه‌های جهادی در بحران‌ها در کنار مردم هستند و به عینه می‌بینیم که در سیل و زلزله دانشجو به امداد مردم رسیده است، ادامه داد: دانشجویان از افتخارات کشور هستند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه دشمن به دنبال کمرنگ کردن واقعیت‌های کشور است و به دنبال آن است که دانشجو را مقابل نظام قرار دهد، بیان کرد: دشمن با شایعه‌سازی و انتشار اخبار کذب و انحراف جوانان و دانشجویان کشور، موج سواری می‌کند.

وی با بیان اینکه در بدخواهی و ترویج فساد در کشور توسط دشمن هیچ شکی نیست، گفت: دسیسه دشمن در دانشگاه‌ها را باید خنثی کرد و امروز دست دشمن کاملاً رو شده و حوادث اخیر در کشور توطئه دشمن برای نابودی نظام اسلامی است.

حمیدی با اشاره به اینکه تبلیغات دشمن در رسانه‌هایی که در اختیار دارد، کاملاً مشهود است، افزود: دشمن به‌دنبال تجزیه کشور بود و فوت یک خانم را بهانه قرار دادند در حالی‌ که بعد از آن 200 نفر از مردم کشور ما مظلومانه به شهادت رسیدند.

وی با بیان اینکه دشمن از حضور مردم در کنار انقلاب و توسعه این انقلاب مردمی در دنیا و مقابله با استکبار و قدرت‌طلبی دشمنان نگران است، ادامه داد: مردم همیشه با نظام اسلامی همراهی کردند و می‌دانند حمله نظامی به ایران جواب نمی‌دهد، به همین دلیل امروز جنگ نوینی را علیه کشور راه‌اندازی کردند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه مردم، سرمایه نظام اسلامی هستند و دشمن برای جدا کردن مردم از نظام تمام تلاش خود را گذاشته است، گفت: تحریم‌ها برای ایجاد نارضایتی در کشور است و امروز می‌بینیم شدیدترین تحریم‌ها را برای ایجاد فشار اقتصادی بر مردم کشور گذاشتند.

وی با بیان اینکه دشمن با سیاه‌نمایی و دروغ‌سازی به‌دنبال ایجاد ناامیدی است و ما باید هوشیار باشیم و مراقبت کنیم که در تور دشمن گرفتار نشویم، افزود: پلیس کدام کشور با دست خالی مقابل اغتشاشات ایستاده است و امروز در کشور می‌بینیم که اغتشاشگران مسلح، پلیس و بسیجیان را مظلومانه به شهادت رساندند.

حمیدی با اشاره به اینکه در کشور مشکلاتی هم وجود دارد، اما نباید سیاه‌نمایی کرد، گفت: امروز بزرگ‌ترین مطالبه‌گر در کشور شخص مقام معظم رهبری است و در سخنرانی‌های متعدد مسائل و مشکلات را عنوان می‌کنند.

وی با بیان اینکه واقعیت‌های جامعه را باید دید، به رسانه‌های داخل کشور باید اعتماد کنیم و فریب دشمن را نخوریم، ادامه داد: دشمن به‌دنبال راه‌اندازی جنگ داخلی در کشور است و به دنبال آن است که با جنگ داخلی مردم را به جان هم انداخته و با این آشوب‌ها اهداف شوم خود را به نتیجه برساند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه آمریکا خیرخواه مردم ایران نیست و آنها از اقتدار یک نظام اسلامی در دنیا نگران و هراسان هستند، بیان کرد: دشمن از اینکه جوانان مسلمان شیعه امروز، در رشته‌های مختلف علمی رشد کرده و پیشرفت داشته‌اند، ضربه خورده است و ما باید روزبه‌روز بنیه علمی خود را تقویت کنیم.

حسین اکبری‌فرد، رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان نیز در این نشست هم‌اندیشی با دانشجویان با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان به‌ویژه شهدای دانشجو، اظهار داشت: دانشجویان با فریاد عدالت خواهی و استکبارستیزی راه دشمن را در کشور بستند.

وی با بیان اینکه اگر می‌خواهیم مطالبه‌گر باشیم باید اول خودمان را قوی کنیم و تحصیلات خود را بالا ببریم، گفت: دانشجویان باید مورد مشورت و توجه جامعه قرار بگیرند.

رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به اینکه راه ورود به جامعه و رفع مشکلات جامعه را در دانشگاه دنبال می‌کنیم، افزود: تلاش می‌کنیم تا امکانات لازم را برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه را فراهم کنیم.

به گزارش تسنیم، در نشست مشترک رئیس کل دادگستری استان کرمان و رئیس دانشگاه شهید باهنر با جمعی از دانشجویان به مناسبت 16 آذر روز دانشجو، تعدادی از دانشجویان نیز به بیان نظرات، پیشنهادات و درخواست‌های خود پرداختند.

استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر , استان کرمان , روز دانشجو | ١٦ آذر ,

انتهای پیام/511/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 900372

مهمترین اخبار ایران و جهان: