نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 15:36

بازداشت بیش از ۱۷۰ فلسطینی از ابتدای سال جاری میلادی

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی ظرف ۱۲ روز ۱۷۰ فلسطینی را بازداشت کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که از ابتدای سال جاری میلادی یعنی ظرف 12 روز بیش از 170 فلسطینی را در کرانه باختری و قدس اشغالی توسط رژیم صهیونیستی بازداشت شده‌اند.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرد که این بازداشت‌ها در برخی  مناطق و اردوگاه‌ها از جمله « بیت امر»، « الخلیل»،اردوگاه « الدهیشه» و اردوگاه « قلندیا» صورت گرفته است.

بر اساس گزارش این باشگاه، شب گذشته 14 نفر از فلسطینیان طی یورش نطامیان صهیونیست به اردوگاه قلندیا بازداشت شدند.

 از سوی دیگر  هیئت  رَسیدگی به امور اسرا و آزادگان فلسطین  تاکید کرد که مسئولان زندان‌های رژیم  اسرائیل به  سهل‌انگاری پزشکی خود علیه اسرا ی فلسطینی  ادامه می دهند.

هیئت رسیدگی به امور بازداشت شدگان و آزادگان فلسطین اعلام کرد که اداره زندان رژیم صهیونیستی به شدت تمایل به جنایت علیه اسرای بیمار دارد و با بی توجهی به اوضاع جسمانی آن ها و تعلل در روند درمان لازم برای آن‌ها ، بیماران را مورد هدف قرار می‌دهد.

هیئت مذکور وضعیت یک اسیر فلسطینی را در داخل زندان‌های رژیم صهیونیستی مستند کرد. «عاطف مراد نعاسان» اسیر فلسطینی 18 ساله است که در اثر اصابت گلوله پلاستیکی به ناحیه پا  از درد شدید رنج می برد.

این اسیر فلسطینی به دلیل دردهای شدید در محل جراحت به درمانگاه زندان « رمله» منتقل شد اما هیچ درمانی برای وی صورت نگرفت و تا امروز از این بیماری رنج می برد.

هیئت رسیدگی به امور بازداشت شدگان و آزادگان فلسطین تداوم تمامی جنایات  رژیم اشغالگر  صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی را محکوم کرد، زیرا این جنایات با تمام معاهدات و میثاق های بین المللی حقوق بشر در تضاد است.

 

این درحالی است که روز دوشنبه انجمن اسرای فلسطین اعلام کرد که چند روز پیش 40 اسیر فلسطینی از زندان «هداریم» به سلول انفرادی زندان «نفحه» منتقل شدند. سازمان زندان‌های صهیونیستی 40 اسیر دیگر را هم از زندان «هداریم» به سلول انفرادی زندان «نفحه» انتقال داده است. بدین ترتیب، تمامی 80 اسیر فلسطینی که در زندان هداریم بازداشت بودند، به زندان مذکور انتقال داده شدند.

قابل ذکر است که مسئولان صهیونیستی حدود 600 اسیر بیمار را که از چندین مشکل مزمن بهداشتی رنج می‌برند و نیازمند درمان‌های مختلف هستند در زندان‌های خود بازداشت کرده‌اند.

وضعیت بهداشتی در زندان‌های رژیم اشغالگر صهیونیستی وخیم است و تعداد اسرای بیمار به‌ویژه مبتلایان به تومورهای سرطانی رو به افزایش است که نیاز به مداخله فوری نهادهای بین‌المللی و حقوق بشری دارد.

اسرای مبتلا به بیماری‌های مزمن در زندان‌های رژیم صهیونیستی که تعداد آنها بیش از 160 تن هستند، در معرض مرگ تدیجی قرار دارند و آنها در سایه درد و رنج ناشی از شرایط بد بهداشتی و سلامتی بسیار خطرناک و عدم ارائه هرگونه مراقبت پزشکی یا درمان مناسب، هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

شکنجه و آزار  اسرای فلسطینیان از جمله کودکان توسط نظامیان، پلیس و زندانبان‌های صهیونیست رایج است. مقام‌های رژیم صهیونیستی ده‌ها سال است که با اسرای فلسطینی بدرفتاری و از تاکتیک‌های شکنجه‌ای استفاده می‌کنند که به‌ندرت علیه زندانیان صهیونیست استفاده می‌شود.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 972872

مهمترین اخبار ایران و جهان: