نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 14:07

۹۱ درصد مدارس کرمانشاه بعد از انقلاب ساخته شده است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: تنها ۹ درصد فضاهای آموزشی ما مربوط به قبل از انقلاب است و ۹۱ درصد مدارس استان بعد از انقلاب ساخته شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، سلمان محمدی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه، امروز در مراسم نمادین نواختن زنگ انقلاب در دبیرستان ستایش شهر کرمانشاه، اظهار کرد: ۲۶ هزار فرهنگی فرهیخته و ۳۷۰ هزار دانش‌آموز در سطح استان مشغول به تدریس و تحصیل هستند و با تمام توان در راستای هدف اصلی انقلاب اسلامی یعنی شکل‌گیری تمدن نوین اسلامی گام برمی‌دارند.

وی با اشاره بیانیه گام دوم انقلاب که نزدیک به ۴۰ بار به نقش نوجوانان و جوانان به عنوان آینده‌داران کشور تأکید شده، افزود: مقام معظم رهبری نوجوانان و جوانان را چراغ راه انقلاب می‌دانند؛ لذا دانش آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور وظیفه خطیری برعهده دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه نگاهی به کارنامه ۴۴ ساله ساخت و ساز مدارس بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشت و تصریح کرد: قبل از انقلاب در سال ۱۳۵۷ در استان ۱۸۷ هزار متر فضای آموزشی داشتیم که اکنون به یک میلیون و ۸۳۰ هزارمتر رسیده و این یعنی تنها ۹ درصد فضاهای آموزشی ما مربوط به قبل از انقلاب است و ۹۱ درصد مدارس استان بعد از انقلاب ساخته شده، الان در دورترین نقطه استان فرزندان این سرزمین در حال تحصیل هستند.

پایان پیام/پ

منبع: فارس
شناسه خبر: 1012828

مهمترین اخبار ایران و جهان: