نیوز سیتی!
12 بهمن 1401 - 23:23

شناور جمع‌آوری مواد نفتی در بندر بوشهر افتتاح شد

بوشهر- مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر شناور جمع‌آوری مواد نفتی در بندر بوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد شکیبی نسب عصر چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح‌های بندری استان بوشهر اظهار داشت: برای ساخت شناور بارج پاک بوم که در زمینه جمع‌آوری مواد آلوده کننده نفتی فعالیت می‌کند، ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه ۶ شناور با این کاربری در سطح کشور ساخته شده است افزود: یکی از این شناورها با ظرفیت مخزن نگهداری موادنفتی ۸۵۰ مترمکعب به بندر بوشهر اختصاص یافته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به برخورداری استان بوشهر از ۹۶۷ کیلومتر نوار ساحلی و مرز دریایی تاکید کرد: دریاپاک تنها شناور پیشرفته محدوده خلیج فارس برای مقابله با آلودگی نفتی است.

وی با اشاره به افتتاح پروژه محوطه سازی برج کنترل دریایی جزیره خارگ اضافه کرد: این پروژه با اعتبار ۸۸ میلیارد ریال اجرا شده که امروز به بهره‌برداری رسید.

شکیبی نسب بیان کرد: این پروژه شامل ۲ هزار و ۹۶۵ مترمربع سواره رو، ۲ هزار و ۲۴۰ مترمربع پیاده رو، چهار هزار و ۱۲۵ مترمربع فضای سبز، چهار هزار و ۶۰ مترمربع فضای توسعه برای آینده است.

وی افزود: تعمیرات اساسی سوله محیط زیست، ساختمان‌های آتش نشانی، کتابخانه، ناوتکس، مهمانسرای صدف و مخزن ۱۰۰ مترمکعبی با اعتبار ۲۱۰ میلیارد ریال دیگر پروژه به بهره‌برداری رسیده اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014028

مهمترین اخبار ایران و جهان: