نیوز سیتی!
13 بهمن 1401 - 13:45

وزش باد تند در اردبیل نوید برف و باران را می‌دهد

اردبیل - مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: با آغاز وزش باد شدید و گاه تند انتظار می‌رود اردبیلی‌ها آخر هفته برفی و بارانی را تجربه کنند.

سیاوش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی طی امروز و فردا با عبور موج ضعیفی از منطقه و حاکمیت کم فشار در سطح زمین، شرایط جوی نسبتاً ناپایدار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: براساس این یافته‌های هواشناسی آسمان استان نیمه ابری تا ابری بوده و علاوه بر وزش باد جنوبی در مناطق مرکزی گاهی با سرعت تند تا نسبتاً شدید در بعضی ساعات از عصر امروز تا قبل از ظهر فردا در مناطقی از استان بارش پراکنده برف و باران پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از نظر دمایی طی امروز و امشب به دلیل وزش باد جنوبی تغییرات دمایی محسوس نبوده اما از اواخر وقت فردا به ویژه صبح شنبه هفته آینده دمای هوا در سطح استان به طور محسوس افت خواهد کرد.

محمدی ادامه داد: روزهای شنبه و یکشنبه با پایداری نسبی شرایط جوی آسمان اغلب مناطق استان صاف تا نیمه ابری بوده و پدیده غالب وزش باد جنوبی در مناطق مرکزی انتظار می‌رود.

وی تصریح کرد: از عصر یکشنبه ۱۶ بهمن با ورود سامانه ناپایدار جوی به منطقه در کنار افزایش ابر و تشدید وزش باد جنوبی در مناطقی از استان بارش پراکنده در روز دوشنبه گاهی به صورت رگبار باران و برف پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: از روز سه شنبه با نفوذ توده هوای سرد و مرطوب به استان دمای هوا روند کاهشی خواهد داشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1014928

مهمترین اخبار ایران و جهان: