نیوز سیتی!
29 دی 1401 - 12:07

«ماهر یونس» قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی آزاد شد

اسیر فلسطینی بعد از ۴۰ سال اسرارت در بند رژیم صهیونیستی آزاد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، رژیم اشغالگر صهیونیستی امروز پنجشنبه «ماهر یونس» اسیر فلسطینی را پس از 40 سال اسرات آزاد کرد.

بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی،این اسیر فلسطینی پس از آزادی از زندان النقب، راهی منزلش در شهرک عاره در المثلث شمالی واقع در سرزمین‌های اشغالی 1948 شد.

پلیس رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با اعزام ده‌ها خودرو و صدها  نظامی صهیویستی به اطراف روستای وادی « زادگاه یونس، وضعیت آماده باش اعلام کرد.

وضعیت آماده باش به منظور جلوگیری از برگزاری جشن‌های استقبال از یونس توسط هزاران فلسطینی و پرهیز از تظاهرات و تصاویر برافراشته پرچم فلسطین در قلب وادی عاره  ایجاد می شود.

ماهر یونس در 18 ژانویه 1983 بازداشت شد. وی  در سال 1958 در« عرعره»  به دنیا آمد.

دادگاه نظامی قبلا حکم اعدام را برای وی صادر کرده بود، اما یک ماه بعد حکم خود را لغو و حکم از اعدام به حبس ابد یعنی 40سال را صادر کرد.

روز گذشته یسر یونس خواهر ماهر در این رابطه به رسانه‌های فلسطینی خبر داد، نظامیان اشغالگر با یورش به روستای آنها و ورود به منزل برادرش و بقیه اعضای خانواده آنها را تهدید کردند، حق ندارند هیچ نوع جشن و مراسمی برای آزادیش برگزار کرده و مهمانی برای این کار ترتیب دهند.

روزنامه یدیعوت احارانوت هم در خبری اعلام کرد، در آستانه آزادی ماهر یونس که قرار است بعد از 40 سال اسارت روز پنج شنبه آینده آزاد شود، شماری از خودروهای پلیس ماموریت یافته اند، در اطراف خانه این اسیر فلسطینی مستقر شده‌ تا از تدارک هر نوع مراسم استقبال و جشنی برای او شوند.

پایگاه اطلاع رسانی شبکه تلویزیون کان هم ضمن تایید این خبر افزود: در حال حاضر شماری از خودروهای پلیس اسرائیل در وادی عاره مستقر شده‌اند تا مانع از برگزاری مراسم استقبال برای این اسیر فلسطینی شوند.

این در حالی است که شبکه المیادین و شماری از رسانه‌های فلسطینی به نقل از این اسیر فلسطینی خبر داد: با ناراحتی و درد آخرین ساعت را تا زمان آزادی پشت سر می‌گذارد زیرا قرار است دوستان و همرزمان خود را پشت میله‌های زندان گذاشته و خود به آن سوی آن بروم.

روزنامه اسرائیلی معاریو  اعلام کرد که « بن گویر» وزیر امنیت داخلی به  نظامیان اسرائیل دستور داده است  که پنجشنبه در وضعیت آماده باش به سر ببرند و در منطقه وادی عاره مستقر شوند تا از هر گونه تلاش فلسطینیان برای برپایی جشن به مناسبت آزادی ماهر یونس ممانعت کنند.

کریم یونس پسر عموی این اسیر فلسطینی اعلام کرد که با وجود ممانعت رژیم اشغالگر رژیم صهیونیستی قرار است جشن باشکوه برای استقبال از وی برگزار شود.

 

هفته گذشته «کریم یونس» که قدیمی‌ترین اسیر فلسطینی است، در نخستین ساعات پس از 40 اسارت و به‌صورت ناگهانی و از پیش اعلام‌نشده از بند رژیم صهیونیستی آزاد شد.

«حازم حسنین» سخنگوی اداره اطلاع‌رسانی اسرای فلسطینی نیز اعلام کرد: هدف از این شیوه آزادسازی کریم یونس توسط اشغالگران صهیونیست جلوگیری از تجمعات و برگزاری هر گونه جشن پس از این‌همه سال اسارت بوده است و رژیم صهیونیستی پیش از این نیز برای شیخ «رائد صلاح» این اقدام را انجام داد.

گفتنی است در شرایط کنونی بیش از 4700 اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی در اسارت به‌سر می‌برند که 552 نفر از آنها محکوم به حبس ابد هستند.

میلیون‌ها فلسطینی ده‌ها سال است که تحت شرایط نظامی زندگی می‌کنند و هر روز شاهد نقض حقوق اولیه خودشان هستند. جامعه بین‌المللی همچنان در قبال بازداشت اداری و دیگر اقدامات آپارتایدی رژیم صهیونیستی سکوت می‌کند و این به‌منزله چراغ سبز برای ادامه اشغال سرزمین‌های فلسطینی و نقض حقوق فلسطینیان است

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 985828

مهمترین اخبار ایران و جهان: