نیوز سیتی!
22 دی 1401 - 00:12

عبور دانش‌آموزان و معلمان از فضای ناسالم مجازی

اردبیل- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: باید تلاش کنیم تا نسل آینده با همراهی مدیران و فرهنگیان کم دغدغه از فضای ناسالم مجازی عبور کرده و شرایط تربیتی مناسبی را پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا قاسمیان شامگاه چهارشنبه در جلسه ستاد کنکور در اردبیل اظهار کرد: متأسفانه عده‌ای در فضای مجازی و رسانه‌های داخلی به تولید بدبینی کمر همت بستند در حالی که در این شرایط سخت باید مردم را به آینده امیدوار کرده و آنها را به لشکر ناامیدان متصل نکنیم.

وی ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای جریان دانش‌آموزی و معلمان را در آگاهی‌بخشی و بصیرت بیشتر یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به فرا رسیدن ایام پیروزی انقلاب اسلامی، شایسته است در مدارس جریان انقلابی‌گری و دفاع از دستاوردهای این نظام مورد توجه قرار گیرد تا نسل‌های آینده بیشتر با موفقیت‌ها و توفیقات نظام آشنا شوند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: امروز کشور ما در لبه علمی جهانی در حال رقابت با کشورهای ابرقدرت است و قطعاً با افتخاراتی که در این عرصه به دست می‌آوریم کشورهای مدعی در آینده وابستگی و احتیاج بیشتری به ما پیدا می‌کنند.

قاسمیان با قدردانی از آموزش و پرورش در تشکیل جلسات همفکری و شکل‌گیری اتاق فکر برای بهبود کیفی و کمی نظام تعلیم و تربیت افزود: هدف از این جلسه تنها قبولی در کنکور نیست بلکه ما باید به سمتی حرکت کنیم تا عقب‌ماندگی‌ها و نگرانی‌ها در حوزه آموزش و پرورش رفع شده و جلوی بی‌عدالتی آموزشی در شهرها و روستاها و یا مناطق برخوردار و کم‌برخوردار گرفته شود.

وی تاکید دولت سیزدهم را بر رعایت عدالت در حوزه‌های مختلف به ویژه نظام آموزشی و تربیتی یادآور شد و خاطرنشان کرد: در گام اول باید ساماندهی درست و منطقی در این حوزه شکل بگیرد که این امر نیازمند هم‌افزایی فرهنگیان، مدیران و اولیای دانش‌آموزان است.

قاسمیان ارتباط مستمر این سه ضلع را بسیار مهم و اساسی خواند و اضافه کرد: نگرانی اولیا، فرهنگیان و مدیران مدارس باید مشخص و روشن شود تا ما بر اساس این دغدغه‌ها و نگرانی‌ها تصمیم‌گیری‌های درست و قابل حلی را بگیریم.

وی ضرورت به حداقل رساندن خطاپذیری سیستم را یادآور شد و بیان کرد: در کنار رفع نگرانی‌ها و دغدغه‌ها، نباید تمام امکانات استان را در اردبیل متمرکز کنیم بلکه بهتر است بر اساس سند آمایش نگاه متوازن در توزیع اعتبارات و منابع را شاهد باشیم.

قاسمیان پیگیری دانشگاه‌ها را با هدف افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو در سال‌های آینده یادآور شد و ادامه داد: ظرفیت دانشگاه‌های استان، ظرفیت ممتاز در تربیت نیروهای متخصص است و در این زمینه باید همفکری بیشتری بین ۲ مجموعه آموزش و پرورش و آموزش عالی در استان شکل بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در کنار به‌کارگیری نیروهای توانمند و متخصص، باید به نحوی عمل کنیم تا مدیران، فرهنگیان و دانش‌آموزان به سلامت از فضای مجازی و غوغای رسانه‌ای عبور کرده و شرایط امیدواری بیشتری را در جامعه شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 971828

مهمترین اخبار ایران و جهان: