نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 12:21

امضای 21 توافقنامه همکاری بین شرکت‌های گردشگری تاجیکستان و ازبکستان

در حاشیه همایش توریستی و تجاری تاجیکستان و ازبکستان که در شهر دوشنبه برگزار شد، بین شرکت‌های گردشگری دو کشور21 سند همکاری به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چارچوب همایش توریستی و تجاری تاجیکستان و ازبکستان بین شرکت‌های گردشگری دو کشور 21 توافقنامه همکاری در زمینه مذکور به امضا رسید.

این همایش با ابتکار کمیته توسعه گردشگری و حمایت دولت تاجیکستان و با مشارکت نمایندگان وزارتخانه و نهادها، انجمن‌ها و شرکت‌های گردشگری داخلی، هتل‌ها، استراحتگاه‌ها و مراکز درمانی این کشور و نمایندگان وزارت گردشگری و میراث فرهنگی و شرکت‌های مسافرتی ازبکستان برگزار شد.

طرف‌ها ضمن معرفی ظرفیت‌های گردشگری هر دو کشور اظهار امیدواری کردند که استفاده از تجارب و دانش‌های هر دو کشور در زمینه گردشگری به توسعه بیشتر روابط بشردوستانه در جهت تقویت روابط مشترک گردشگری و فرهنگی در منطقه آسیای مرکزی کمک همه‌جانبه خواهد کرد.

در مجموع بین شرکت‌های گردشگری تاجیکستان و ازبکستان در زمینه جذب جهانگردان به کشورهای یکدیگر بیش از 100 قرارداد همکاری به امضا رسیده است.

بر اساس آمار، گردشگران ازبکستان در سفر به تاجیکستان بیشتر به انواع گردشگری درمانی، بوم‌شناختی و زیارتی علاقه‌مند هستند.

در چارچوب این همایش شرکت‌های گردشگری دو کشور به منظور تقویت همکاری و جذب جهانگردان به کشورهای یکدیگر 21 توافقنامه جدید به امضا رساندند.

هیات ازبکستان در چارچوب سفر خود به دوشنبه همچنین از اماکن دیدنی تاجیکستان بازدید کرد.

پایان پیام/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 941972

مهمترین اخبار ایران و جهان: