نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 08:40

نخستین شهرک تخصصی فرآوری مواد معدنی کشور در نایین ایجاد می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان از ایجاد نخستین شهرک تخصصی فرآوری مواد معدنی کشور در نایین خبر داد.

رسول سواری مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در  گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص برنامه‌های شرکت شهرک‌ها برای تحقق شعار سال، اظهار کرد: هدف ما بیشتر در رابطه با رفع موانع تولید و رفع چالش‌های پیش روی صنعتگران در شهرک صنعتی استان اصفهان بوده که بهره‌وری در حوزه انرژی یکی از موارد پیگیری شده است.

وی تصریح کرد: واحدهای شهرک‌های صنعتی در راستای رعایت و اصلاح الگوی مصرف انرژی دقت بیشتری داشته باشند تا هم قیمت تمام شده تولید کاهش پیدا کند و هم در بحث انرژی صرفه‌جویی داشته و در رشد تولید آینده مشکلاتی از جانب انرژی نداشته باشیم.

سواری بیان کرد: یکی از مسائل پیش رو در تولید، مسأله لجستیک است که در ستاد تسهیل استان و در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مواردی را مطرح کرده‌ایم تا این امر تسهیل شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان در رابطه با شرکت‌های دانش بنیان گفت: تلاش ما این است که همان فعالیت‌های گذشته را تقویت کنیم چون معتقد هستیم شعار سال مسأله‌ای نیست که در پایان سال تمام شود و همچنین فعالیت‌های حوزه دانش بنیان نیازمند این است که سالیان زیادی بر آن تمرکز شود تا شرکت‌های دانش بنیان رشد کنند و در حوزه صنعت و تولید مستقر شده و به کشور کمک کنند.

 ایجاد شهرک تخصصی صنایع دارویی در شهرستان لنجان

وی اضافه کرد: برای سال جاری ایجاد شهرک‌های تخصصی را در دستور کار قرار داده‌ایم تا بتوانیم شهرک‌هایی با تولیدات خاص و همگن در هر شهرستان داشته باشیم که در شهرستان نایین دنبال احداث شهرک تخصصی فرآوری مواد معدنی هستیم.

سواری با بیان اینکه نخستین شهرک تخصصی فرآوری مواد معدنی کشور در نایین ایجاد خواهد شد، بیان کرد: استعلامات این شهرک انجام شده است که در سه ماه آینده شروع عملیات عمرانی آن را خواهیم داشتیم تا بتوانیم متقاضیان سرمایه‌گذاری در این حوزه را پاسخگو باشیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان ادامه داد: در شهرستان برخوار احتمالا شهرک پوشاک و در شهرستان لنجان شهرک تخصصی صنایع دارویی را در برنامه داریم که یک نگاه همگن و محصول‌گرا در حوزه شهرک‌های تخصصی خواهیم داشت.

وی در خصوص ناحیه صنعتی بافران، گفت: برای ایجاد یک ناحیه صنعتی از ۱۲ تا ۱۸ دستگاه استعلام انجام می‌گیریم که بعضاً برخی دستگاه‌ها از نظر کارشناسی مخالفت کرده و مشکلاتی در مسیر به وجود می‌آید و برای این ناحیه صنعتی هنوز پاسخ استعلامات تکمیل نشده که پیگیر پاسخ مثبت و به نتیجه رسیدن آن هستیم.

بهره‌برداری از پساب شهر نایین برای حل معضل کم آبی صنایع  

سواری برای حل معضل کم آبی صنایع شهرستان نایین، اظهار کرد: در حال مذاکره با شرکت آبفا هستیم تا بتوانیم هم معضل زیست محیطی پساب تصفیه خانه نایین را حل کنیم تا این پساب به صورت بهینه مصرف شود و هم مشکل آب صنعت را برطرف کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه امکانات و تجهیزات تصفیه پساب شهر نایین فراهم شده است، گفت: در سال گذشته این کار را برای یک مجموعه عمومی در شهرستان نایین انجام دادیم و اکنون از آن در چرخه فضای سبز شهرک صنعتی نایین استفاده می‌شود که البته در حال تست و آزمایش است و بهره‌برداری نهایی آن در دو ماه آینده اتفاق خواهد افتاد.

پایان پیام/۶۳۱۳۰/ع

منبع: فارس
شناسه خبر: 1229172

مهمترین اخبار ایران و جهان: