نیوز سیتی!
15 فروردین 1402 - 17:58

کاهش 51 درصدی پرونده های قضایی در ایلام

رئیس کل دادگستری استان ایلام گفت: پرونده های قضایی در استان ایلام 51 درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرگزاری فارس در ایلام، عمران علیمحمدی رئیس کل دادگستری استان ایلام روز سه شنبه در جمع مسئولان انتظامی استان با اشاره به اینکه تعامل دوسویه دستگاه قضائی و پلیس زمینه‌ساز امنیت در جامعه است، گفت: در سال گذشته دستگاه قضایی بیش از یک هزار خدمات قضائی رایگان به مراجعان ارائه کرده است.

وی افزود: همچنین با توجه به تعاملات دستگاه قضا شاهد کاهش ۵۱ درصدی پرونده‌های قضائی در استان بوده‌ایم.

 رئیس کل دادگستری استان ایلام ادامه داد: با تلاش پلیس استان بیش از ۱۰۰ محکوم متواری در استان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

علیمحمدی خاطر نشان کرد: یکی از جمله مهترین اقدامات شاخص دستگاه قضا افزایش ۲۱ درصدی مجازات‌های جایگزین و آزادی ۱۲۱ نفر از محکومان دیه با حمایت ستاد دیه استان است.

این مقام قضایی در ایلام گفت: در راستای حفظ امنیت در جامعه برخورد با اراذل و اوباش و رسیدگی سریع به پرونده‌های کثیرالشاکی و ارتقا طرح‌های صلح و سازش از دیگر مهمات انجام شده در دستگاه قضائی استان ایلام است.

علیمحمدی از همکاری های پلیس در برخورد با سارقان  تقدیر کرد وگفت: با توجه به اینکه عمده سرقت‌ها توسط معتادان متجاهر صورت می‌پذیرد، ضروری است در راستای مبارزه ببشتر با این هنجار شکنی برنامه‌های هدفمند معتادان متجاهر در استان تدوین شود و این معتادان  ساماندهی شوند.

رئیس کل دادگستری استان ایلام در پایان اجرای طرح‌های نوروزی پلیس را هدفمند و مؤثر دانست و گفت: پلیس با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه در نوروز ۱۴۰۲ توانست ضمن برقراری امنیت برای شهروندان محیطی امن و بانشاط و را برای مسافران نوروزی فراهم کند که این امر جای تقدیر دارد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1127772

مهمترین اخبار ایران و جهان: