نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 09:09

نظارت بر قیمت‌ها تقویت خواهد شد

فرماندار اردستان گفت: در ارتباط با مهار تورم در شهرستان، بحث نظارت بر قیمت‌های اقلام اساسی را تقویت خواهیم کرد.

سید محمد هادی احمدی‌طبا فرماندار اردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردستان‌، اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۲ را به‌عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری کردند بنابراین بر ما مسوؤلان دولت واجب است که بتوانیم در راستای تحقق شعار سال اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی در ارتباط با رشد تولید در شهرستان اردستان، افزود: در این راستا یکی از اقداماتی که در سال گذشته شروع کرده بودیم و ان‌شاالله شاهد ثمره آن خواهیم بود، طرح توسعه سه تعداد از کارخانجات شهرستان است که در این خصوص اقدامات خوبی با حضور جوانان صورت گرفته است.

احمدی‌طبا ادامه داد: خط دوم تولید کارخانه تولیدی یاتاقان طلایی اردستان تا تیرماه افتتاح خواهد شد که برای بیش از ۴۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد.

فرماندار اردستان ضمن ابراز امیدواری از ایجاد هماهنگی بین کارخانه یاتاقان اردستان و دیگر کارخانجات تولیدی خودرو در کشور و راه‌اندازی خط‌های بعدی تولید، بیان کرد: شرکت مه‌باد میلان اردستان در سال جاری با اشتغالزایی بالغ بر ۵۰ نفر افتتاح خواهد شد.

وی یادآور شد: یکی از کارخانجات اصلی شهرستان که در سال جاری برای آن برنامه ویژه داریم‌، کارخانه دنیای فلز است که در ابتدای سال برای این کارخانه با ۳ نفر سرمایه‌گذار صحبت کردیم که در صورت توافق با یکی از این سرمایه‌گذاران، برای حدود ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم خواهیم داشت.

فرماندار اردستان در خصوص مهار تورم و موارد مربوط به تورم در شهرستان، تصریح کرد: تورم یک بحث ملی است که در این راستا تحریم‌ها و مباحث ارزی نیز وجود دارد، اما در سطح شهرستان اردستان بحث کنترل بازار و قیمت‌گذاری کالاها را در دستور کار داریم و اقداماتی را که در سال گذشته در حوزه تنظیم بازار شروع کردیم، با جدیت ادامه خواهیم داد.

وی تاکید کرد: در سال جاری بحث نظارت بر قیمت‌ها را تقویت خواهیم کرد و تیم‌های بازرسی و نظارت باکیفیت و هدفمند را ایجاد می‌کنیم همچنین بر بازارهای روز سطح شهر اردستان‌، زواره و مهاباد و نرخ‌گذاری اقلام اساسی تمرکز خاصی خواهیم داشت.

احمدی‌طبا در خصوص دلیل این نامگذاری های سال از سوی رهبر انقلاب، بیان کرد: جایگاه رهبر انقلاب در جامعه به‌عنوان خط مشی و هدف‌گذاری برای کارگزاران نظام است و رهبر انقلاب بیش از ده سال است که بحث اقتصاد را در شعار های سال وارد کردند.

فرماندار اردستان خاطرنشان کرد: در چند سال گذشته با توجه به وجود تحریم‌های متعدد و همچنین رویکرد دولت‌ها، رهبر انقلاب موضوع اقتصادی را هدف نامگذاری قرار دادند و در سخنرانی‌های متعدد خود در ارتباط با مهار تورم راهکارهایی را خطاب به دولت ارائه می‌دهند

پایان پیام/۶۳۱۳۵/ح

منبع: فارس
شناسه خبر: 1150228

مهمترین اخبار ایران و جهان: