نیوز سیتی!
07 اسفند 1401 - 11:28

نعمت پور: به آینده کشتی فرنگی امیدوارم/ حضور کشتی گیران در جام تختی با تصمیم کادرفنی است

طالب نعمت پور گفت: کشتی گیران به دلیل اینکه بدانند در کجای کار قرار دارند در رقابت های رنکینگ مصر حاضر شدند.

به گزارش خبرگزاری فارس، طالب نعمت پور مربی تیم ملی کشتی فرنگی به رقابت های رنکینگ مصر اشاره کرد و اظهار داشت: این رقابت ها ورود کشتی گیران مدال آور به چرخه بود که میثم دلخانی و محمد هادی ساروی توانستند مدال طلا کسب کنند اما متاسفانه محمدرضا گرایی که در یک وزن بالاتر در این مسابقات حضور یافته بود به دلیل آسیب دیدگی که از ناحیه قرنیه داشت نتوانست آنگونه که باید ظاهر شود و حتی در دیدار رده بندی نیز به دلیل مصدومیت حاضر نشد.

وی با بیان اینکه با توجه به مصدومیت گرایی از وی انتظار کسب مدال نداشتیم، افزود: گرایی پس از مسابقات جهانی  نیاز به حضور دریک تورنمنت داشت تا در شرایط مسابقه قرار بگیرد و کادر فنی نیز بتواند با بررسی کشتی های وی نسبت رفع نقاط ضعف و ارتقاء نقاط قوت این کشتی گیر طلایی المپیک و جهان اقدام کند.

نعمت پور به رقابت های قهرمانی آسیا اشاره کرد و ادامه داد:  عملکرد کشتی گیرانی که عازم این رقابت ها می شوند از سوی کادر فنی مورد بررسی قرار می گیرد و برای حضور آن ها در جام تختی تصمیم گیری خواهد شد اما مابقی سرمایه ها در جام تختی حضور دارند و نفرات برتر در مرحله بعدی چرخه ی انتخابی تیم ملی حاضر خواهند شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی اظهار کرد: کشتی گیران زیر 23 سال به رقابت های بین المللی دانکلوف و نیکلاوی پتروف بلغارستان اعزام می شوند که عملکرد آن ها یک چشم انداز برای رقابت های پیش رو خواهد بود.

وی عنوان کرد: برای حضور در رقابت های بین المللی جام تختی، در رقابت های قهرمانی کشور نفرات برتر کسب سهمیه کردند و در کنار آن ها نیز تعدادی بر اساس تصمیم کادرفنی اضافه می شوند. همچنین نفرات برتر رقابت های امیدهای کشور در گیلان نیز به این نفرات اضافه می شوند.

مربی میان وزن و سنگین وزن تیم ملی خاطرنشان کرد: خدا را شکر بچه های با تجربه ای در اوزان مختلف داریم و در نظر داریم برخی از کشتی گیران را نیز در رقابت های مختلف محک بزنیم تا در کنار نفرات اصلی قرار بگیرند.

دارنده مدال طلای جهان افزود: در وزن 82 کیلوگرم علیرضا مهمدی جوان شایسته و مستعدی است که روز به روز شاهد پیشرفت او هستیم و انشاءالله بتواند به همین منوال پله های ترقی را طی کند و به آن نتیجه مطلوب در مسابقات جهانی برسد همچنین پژمان پشتام دیگرملی پوش کشورمان در این وزن احتمالا در وزن 87 کیلوگرم در جام بین المللی تختی حضور خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در کرواسی نیز نفرات ما در اوزان 77 و 87 کیلوگرم محک خوردند تا کادر فنی برآورد خوبی از سطح فنی و آمادگی جسمانی محمدعلی گرایی و ناصر علیزاده داشته باشد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی به امکانات مهیا شده در کمپ تیم های ملی اشاره کرد و ادامه داد: فضای بسیار خوبی در این کمپ در اختیار ملی پوشان قرار گرفته است و در دو خانه کشتی استاندارد های جهانی رعایت شده و از لحاظ امکانات سخت افزاری و تغذیه هیچ مشکلی نداریم.

وی گفت: کشتی گیران تمرینات را به خوبی پشت سر می گذارند که امیدوارم همین روند ادامه دار باشد و منجر به کسب مدال شود.

نعمت پور بیان کرد: اعزام تیم ها به خوبی انجام می شود و شرکت کشتی گیران در رقابت های بین المللی موجب پیشرفت جوانان با استعداد می شود.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی در پایان خاطرنشان کرد: با امکاناتی که فراهم شده،  اگر کشتی گیران به همین شکل ادامه دهند به آینده کشتی فرنگی ایران امیدوار خواهم بود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1057928

مهمترین اخبار ایران و جهان: