نیوز سیتی!
29 اسفند 1401 - 12:19

آغاز فعالیت قرارگاه ملی جهادگران در مناطق زلزله زده خوی/حمایت 70 تا 100 میلیونی گروههای جهادی برای بازسازی

فرمانده بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی از آغاز فعالیت قرارگاه ملی جهادگران در مناطق زلزله زده خوی خبر داد و گفت: طی یک هفته گذشته قرارگاه ملی جهادگران فعال شده است و جهادگران از استان‌های تهران و قم در مناطق زلزله‌زده خوی حضور یافته‌اند و به تدریج تا پایان تعطیلات نوروزی گروههای جهادی از سایر استان‌ها برای کمک‌رسانی در امر بازسازی مساکن تخریب شده خوی اضافه خواهند شد.

حیرانی فرمانده بسیج سازندگی استان آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی گروه‌های جهادی مستقر در مناطق زلزل‌زده خوی اظهار داشت: طی یک هفته گذشته قرارگاه ملی جهادگران فعال شده است و جهادگران از استان‌های تهران و قم در مناطق زلزله‌زده خوی حضور یافته‌اند.

وی ادامه داد: در حدود ۱۵۰ نفر از استان‌های تهران و قم در منطقه حضور یافته و فعالیت خود را در جهت بازسازی مناطق زلزله‌زده آغاز کرده‌اند که به تدریج از سایر استان‌ها جهادگران به قرارگاه ملی تا پایان تعطیلات اضافه خواهند شد.

حیرانی ادامه داد: در حال حاضر آواربرداری از مناطق زلزله محوله به گروههای جهادی اتمام یافته و در مرحله بازسازی هستیم و گروه‌های جهادی در بحث تعمیر و بازسازی منازل مسکونی معسرین و منازل تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی کمک‌رسانی لازم را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده گروه‌های جدیدی برای احداث ۱۰۰ واحد مسکونی و تعمیر منازل و ایجاد صد فرصت شغلی در مناطق زلزله زده خوی  به گروه‌های جهادی ملحق خواهند شد.

فرمانده بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برابر مصوبات استانداری استان آذربایجان‌غربی میلگرد، شن و ماسه، سیمان به صورت رایگان بوده و در منازل روستایی مبلغ ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات و ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض برای بازسازی مناطق زلزله زده در نظر گرفته شده است.

حیرانی خاطرنشان کرد: جهت بازسازی و کمک رسانی به افراد نیازمندی که توانایی لازم را برای بازسایی منازل خود را ندارند علاوه بر حمایت دولتی گروههای جهادی در حدود ۷۰ تا صد میلیون تومان برای بازسازی و در حدود ۴۰ میلیون تومان برای تعمیرات منازل مسکونی کمک رسانی خواهد کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1101628

مهمترین اخبار ایران و جهان: