نیوز سیتی!
16 فروردین 1402 - 13:03

برقراری ۹۷۶۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آبادان

آبادان- رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان از برقراری ۹ هزار ۷۶۰ تماس با اورژانس ۱۱۵ دانشگاه علوم پزشکی آبادان در منطقه تحت پوشش دانشگاه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید نادر نقیبی صبح امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: از ۲۵ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان ۱۴ فروردین ۱۴۰۲، کارشناسان اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان به سه هزار ۹۶۲ مأموریت امدادرسانی اعزام شدند که از این مجموع، سه هزار و ۴۴۹ مورد حوادث غیر ترافیکی بود که نسبت به سال قبل ۲۷ درصد افزایش داشت.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی آبادان اضافه کرد: همچنین در مدت مذکور ۵۱۳ مورد مصدوم حوادث ترافیکی ثبت شده که نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۱، ۲۳ درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه تعداد کل مأموریت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج درصد افزایش یافت، تصریح کرد: اورژانس پیش‌بیمارستانی این دانشگاه در ۶ ایستگاه سلامت طرح نوروزی مستقر در ورودی‌های سه شهرستان و سه نقطه پر تردد مهمانان نوروز به ۳۵۹ نفر خدمات درمانی ارائه دادند.

نقیبی افزود: اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با مشارکت ۲۵۳ کارشناس فوریت‌های پزشکی در راستای امدادرسانی به مصدومان و بیماران، در ۳۱ پایگاه ۱۱۵ شهری و جاده‌ای ثابت و سه ایستگاه سلامت طرح نوروزی در مکان‌های از پیش تعیین‌شده، حضور داشتند.

وی گفت: نیروهای امدادرسان اورژانس در منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی آبادان با استفاده از ۳۴ دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و هشت دستگاه موتورلانس، در تمام مدت اجرای طرح یادشده در آماده‌باش کامل قرار داشتند و به شهروندان و مسافران نوروزی امدادرسانی کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1129115

مهمترین اخبار ایران و جهان: