نیوز سیتی!
19 فروردین 1402 - 11:05

تشکل‌های دانشجویی با اقدامات نوآورانه در حوزه جهاد تبیین، تحقق شعار سال را میسر می‌کنند

دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان گام دومی دانشگاه آزاد داراب، ضمن تاکید بر اقدامات نوآورانه در حوزه جهاد تبیین، فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری تخصصی از مسئولین را مهمترین رسالت تشکل‌های دانشجویی در تحقق شعار سال ۱۴۰۲ برشمرد.

محمدرضا غلامی در گفتگو با خبرنگار فارس در داراب با اشاره به انتخاب شعار سال جدید "مهار تورم ، رشد تولید" گفت: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نوروزی خود تاکید داشتند که مسئله اصلی و محوری کشور در سال جاری نیز، اقتصاد است و فرهنگ سازی در این محور را به عهده فعالان مردمی و فرهنگی گذاشته اند‌.

وی با اشاره به نحوه فرهنگ سازی در این زمینه تاکید کرد: تحقّق شعار سال، همراهی و مشارکت مردمی را می‌طلبد و با دستورالعمل‌های یک‌طرفه و برخوردهای غیرتعاملی نمی‌توان توفیق چندانی را به دست آورد.

این فعال دانشجویی افزود: از این رو باید تشکل های دانشجویی با اقدامات نو در حوزه جهاد تبیین، مسیر فرهنگ سازی در جامعه را هموار نمایند.

غلامی گفت: متاسفانه در سال های گذشته، مسئولین به جای رویکرد راهبردی به شعار سال، مایل به نگاه شعاری و کلیشه ای در سخنرانی ها و تقلیل گرایی این موضوع  بوده اند و این اتفاق  از موانع تحقق منویات راهگشای مقام معظم رهبری در حل مشکلات اقتصادی بوده است.

دبیر تشکل مجمع اسلامی دانشجویان گام دومی دانشگاه آزاد داراب اظهار داشت:  تشکل های دانشجویی  با فعال کردن هیئت های اندیشه ورز نسبت به راهکاریابی  و مطالبه گری تخصصی، بدون در نظر گرفتن منفعت فردی تلاش می کنند در مسائلی که تعارض منافع فراوان وجود دارد ورود کرده و بدون اغراض سیاسی در جهت تحقق اهداف شعار بکوشند.

وی اضافه کرد: این نوع مطالبه گری علاوه بر جوشش درونی، نیازمند تخصصی شدن در ابعاد علمی و فنی مساله است و البته دانشجویان می توانند در این جایگاه مسئله محوری، نقشی شایسته ایفا نمایند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: حمایت ویژه از شرکت های دانش بنیان  ، جلوگیری از واردات بی رویه کالاهایی که نمونه با کیفیت داخلی دارد ، برخورد قاطع با قاچاق کلان کالا و اصلاح قوانین دست و پاگیر و غیرضروری از نمونه جهت‌گیری‌ها در حیطه مطالبه گری تخصصی و‌ جدی  دانشجویی برای تحقق مهار تورم و رشد تولید است و قطعا تشکل ها امسال نسبت به این موضوع توجه ویژه ای دارند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1135015

مهمترین اخبار ایران و جهان: